Acun Ilıcalı, TV8'de başlayacak yeni bir sit-com'da Murat Boz'u da oynatacağı haberleriyle ilgili "Murat'a her şey yakışır, onu her yerde oynatırım" demiş.
Boz; yakışıklı, popüler vs.; oyunculuğu da kıvırır herhalde.
Acun'un TV sektöründeki başarısına dair çok şey söylendi ama bu başarının teorisini de yazmak lazım.
Bence Acun'un başarısında, Nobel ödüllü John Forbes Nash'in 'oyun kuramı' ile bir ilişki var.
OYUN KURAMI
Oyun kuramına göre; rekabet halindeki takımlar, 'win win' (kazan kazan) ilişkileri kurabildikleri ölçüde güç kazanabilirler. 'Kazan kazan', bir oyun teorisi (Game theory) deyimidir.
Bu kavramın temelinde 'tarafların, makul bir kaybı göze alarak, muhtemel olan en kazançlı çözümü inşa etmesi' yer almaktadır. Amaç karşılıklı kazanç sağlamaktır.
Örneğin bir şirket, 'kazandıkça çalışan kazanır' teorisinden yola çıkarak bir ücret sistemi oluşturur ve çalışandan maksimum fayda sağlar.
İşte Acun'un sırırı da 'kazan kazan' teorisinde gizli.
Birçok örnek vermek mümkün ama en çarpıcı örnek olarak Alp Kırşan'ı ele alalım. Kırşan kariyerinde büyük bir düşüş yaşamıştı ama Acun ondaki enerjiyi, potansiyeli gördü ve yarışma programlarına çıkardı. Kırşan'ın performansı arttıkça programlara da pozitif etkisi oldu. Kırşan'ın popülaritesi arttı, başka programlarda da yer aldı. Hatta reklamlarda oynadı.
Sonuçta Kırşan, performansını hep yüksek tuttu ve bundan Acun da karlı çıktı.
Acun'un başarısındaki temel etkenlerden biri de çalıştığı insanlara farklı iş alanları açması. Örneğin Murat Boz, muhtemelen Acun'un dizisinde de oynayacak...
Acun'la anlaşanlar, başta piyasadaki ücretlerin altında çalışmayı kabul ediyorlar.
Acun piyasaya göre az para veriyor ama çok iş imkanı sunuyor, reklamlarda oynatıyor ve en önemlisi çalıştığı kişinin popülaritesini artırıyor.
Yani Acun, bir sanatçının etinden, sütünden, tüyünden yararlanıyor. Örneğin '3 Adam' programına kendi starlarını neredeyse kadrolu konuk yaptı. Ama toplamda Acun'la çalışanlar daha çok kazandı.