Gökhan Akbay adlı okurumdan "Vogue reklamı hakkında ne düşünüyorsunuz? Dergi, Adem ve Havva'yı reklamında kullanırken kendini de kadınların kutsal kitabı gibi tanıtıyor. Dini sembollerin bu şekilde ticari amaçla kullanılması sizce doğru mu?" yazılı bir e-mail aldım. Sonra da reklamı defalarca izledim... Aslında polemik yaratmaya çok müsait bir mevzu... Hele hele Türkiye gibi dini konulara hasas bir ülkede... Derdim, polemik yaratmak değil aksine bu polemiği başlamadan bitmesine vesile olmak. Çünkü buna benzer başka e-mail'ler de etrafta dolaşıyor. Reklam, Adem ile Havva'nın ağaçtan düşen meyveyi yiyip uyanışa geçmelerini, çıplak olduklarını anlamalarını ve yaprakla vücutların mahrem yerlerini kapatmaları mevzusundan yola çıkıyor. Yani bu dünyaya sınanmak için gelmemize vesile olan olayı ele alıyor. Reklamda meyve yerine ağaçtan Vogue dergisi düşüyor. Havva dergiyi okuyor ve mahrem yerini yaprakla kapatıyor. Finalde ise 'Ve Vogue modayı yarattı' diye iddialı slogan ekrana geliyor. Bu, Vogue'un yurtdışı patentli orijinal sloganı. Evet, dini sembollerin ticari amaçla kullanılmasına karşıyım; belki bu açıdan reklam eleştirilebilir. Ancak bu anlayışın dünyada çok popüler olduğunu da belirtmek isterim. Evet, "Kapitalist sistem neyi ticari amaçla kullanmadı ki?" dediğinizi de biliyorum. Doğrusu Vogue Türkiye, dergisiyle değil reklamıyla piyasaya radikal bir giriş yaptı. Benim fikrimi sorarsanız, reklamda dini sembollerle en küçük bir dalga geçme unsuru yok. Kadınların modaya olan tutkusu esprili bir dilde ele alınıyor. İlk giyinen kadının Havva olduğuna da unutmayalım.