1-Profesör doktor Osman Müftüoğlu önce bir su reklamıyla boy gösterdi reklamlarda; şimdi de sağlıklı bir yatağın kaliteli bir yaşam üzerindeki etkisini anlatıyor. Aynı anda iki kampanya! Doktor reklamlarda oynar mı?
2-Twitter'dan reklam kampanyası çoktan başladı. Ünlüler basıyorlar tweet'i, alıyorlar hediyeyi... Etik midir, değil midir?
3-Televizyon programlarında kaç ünlü; yüz, göz ve kırışıklık kremlerinin gizli gizli reklamını yaptı. Kimse fark etmedi mi?
4-Zayıflama ürünlerinin reklamını yapmak, 'lahana çorbası' için, 'Bilmem ne kapsülü yutun demek' doğru mudur? Her ilaç, herkese uyar mı?
Bu soruları sıralarken; bir reklamcı tanıdığımı aradım.
Elif Şafak olayına şöyle yaklaştı: "Banka, prestijli bir ünlüyü kullanıp kredi kartına prestij kazandırmak istiyor. O cepheden bakılınca başarılı bir kampanya. Ama ben Elif Şafak olsam, böyle bir kampanyaya adımı yazdırmam. Sadece edebiyatçı değil, müzisyen ve oyuncuların da bunun içinde yer alması doğru değil. Çünkü son derece ticari bir şey bu."
RİSK OLUŞTURABİLİR
Peki, Osman Müftüoğlu konusuna ne diyorsunuz? "Doktorlar daha da titiz olmak durumunda. Onlar sosyal kampanyalarda yer alabilirler. Burada doktoru reklamında kullanan firma açısından da şöyle bir durum var: Bir hekim aracılığıyla, sağlık gibi önemli bir konuda çok önemli bir taahhütte bulunuyor. İki taraf için de risk oluşturabilecek bir durum."