Fantezi bu ya; diyelim ki çok paranız var ama nasıl yiyeceğinizi bilmiyorsunuz. Eğer bu durumda olanlar varsa onlara en 'havalı' para batırma yöntemini söylüyorum: Acil olarak bir televizyon kanalı satın alın ve kurmay, yönetici vs. olmadan tam yetkiyle işin başına geçin.
Şimdi kanalı en geç üç ay içinde batırmak için gerekenleri sıralıyorum:
1- 'En başarılı patron, kritik noktalara doğru adamları yerleştirip keyfine bakan adamdır' sözünü hemen unutun. Her işe karışın. Bilip bilmeden yapıp, bozun.
2- Unutmayın ki televizyonculukta en kolay para kaybetme yöntemi deneme-yanılmadır. Hiçbir saha araştırması yapmadan, izleyicinin talep ve isteklerine aldırmadan, canınız ne çektiyse ekrana onu sürün. Olmadı mı; kaldırın, yerine yenisini koyun...
3- Ekranı yazıya boğun. Alttan, üstten, her yerden yazılar, logolar, oklar, reklamlar girip çıksın. Televizyonun yazı değil, görüntüye dayalı olduğunu bir kalemde aklınızdan çıkartın.
4- Ucuzuna, pahalısına bakmadan her türlü reklamı ve tanıtımı alıp ekranınıza dayayın. Adam öldüren zayıflama haplarını uzun uzun tanıtın, içinde ne olduğu meçhul balları kilo kilo sattırın. En kısa tanıtımınız 20 dakika olsun. Bal satan adam lafı öyle uzatıp öyle çok tekrar yapsın ki, ekran başındaki izleyici kendisini bilfiil 'ayı' sansın!
5- Dizinin son sahnesinin önüne 12 dakikalık reklam koyun. Sonra sahneyi en başından yeniden yayınlayıp milleti enayi yerine koyun ki, bir daha logonuzu gördüklerinde içlerinden üzerine tükürmek gelsin.
6-Tutan ağalı dizinin en uydurmasını, fenomen olan yarışmanın en sahtesini, haber bülteninin en taraflısını yapın ki izleyici kumanda aletinden sizi kolaylıkla silebilsin.
7- Bir diziyi yalnızca bir ünlü oyuncunun sırtına yükleyin. Ona bölüm başı 80 bin ödeyin, yönetmen ile senariste ayda sadece 8 bin lira, ki maazallah diziniz filan tutmasın.
8- Ekrana getirdiğiniz dizilerin yayın gün ve saatlerini sürekli değiştirin ki seyirci manyak olsun. Rakip ne yaparsa karşı hamle yapın ki, seyirci kendini satranç tahtasındaki piyondan ibaret saysın. İki bölümde dizi kaldırın ki 'devamsızlık' konusunda namınız yürüsün.
9- Sadece reyting ölçümlerindeki 'kelle sayısına' bakın. O kafaların içinden ne geçtiği hiç umurunuzda olmasın.
10- Yukarıdakileri itina ile uyguladınız ama kanalınız batmadı mı? Öyleyse şansınızı bir başka ülkede deneyin...