Muazzez Abacı'nın rol aldığı, 'Tüylü bamya' sözüyle ünlenen şekerleme reklamı, bana göre son yılların en başarılı kampanyalarından biriydi. Karnı acıkan bir delikanlının ruh halinin nasıl değiştiğini son derece esprili bir dille anlatıyordu.
Seri, şimdilerde iskambil oynayanların 'değişimi' ile devam ediyor.
Şekerleme reklamı öyle başarılı oldu ki, benzer ürünler de aynı tür reklam içerikleri oluşturmaya başladılar. Önce 'dağınık seven' gençler, şekerleme yiyince yaramaz gorillere dönüştüler. Son olarak da bir kahve üreticisi aynı konsepti kullanıp sabah kahvesini içmeyen birinin nasıl 'kendinde olmadığını' anlattı.
Başarılı olanın taklit edilmesi son derece doğal ama ben diğer reklamları her izleyişte, 'tüylü bamyayı' hatırlıyorum. Yani kural değişmiyor: Benzerleri, her zaman asıllarını yaşatıyor!