DUYARLI okurumuz Demet Özkan reklamların çocuklar üzerindeki olumsuz etkilerine dikkat çeken önemli bir saptamada bulunuyor: "Merhaba Yüksel Bey, bir reklamda verilen yanlış mesaja dikkatinizi çekmek isterim. Su firmasının reklamında küçük bir çocuğun, sözüm ona espri yaparak, bakkalı kandırıp suyu bedavaya getirdiğini izliyoruz.
Buraya kadarı belki çocukça bir sevimlilik diye düşünülebilir.
Ancak suyu aldıktan sonra çocuğun yaptığı konuşma, hareketin ne kadar bilinçli yapıldığını göstermektedir.
Reklamları seyreden seyirci kitlesinin çoğunlukla çocuklardan oluştuğu düşünülürse, bir eğitimci olarak vardığım sonuç; mesajın ne kadar yanlış olduğudur. Sucuk reklamlarının özendirici olduğu düşünülüyor da, su reklamının çocukları amiyane tabirle 'üçkağıtçılığa' yönlendirdiği düşünülmüyor mu?"