,Yönetmenlerin en büyük kabusudur. Görüntüye kameramanın, ışıkçının ya da diğer set görevlilerinin girmesi, günlerce üzerinde titizlikle çalışılan bir sahnenin çekimini bir anda mahveder.
Geçenlerde Aşk Bir Hayal'in final bölümünde set ışığının nasıl gardıroptan yansıdığını yazmıştım. Bu kez görüntüye giren, bir kameraman.
Pek çok dikkatli okurumuzun da fark ettiği gibi, Kurtlar Vadisi Pusu'da Ersoy Ulubey'in Polat ve Memati tarafından dövüldüğü sahnede bir kameraman, kamerası ile görüntüye giriyor. Sahne öyle aksiyon dolu, öyle etkileyici ki sanırım yönetmen, yönetmen yardımcısı, montajcı bile bu detayı fark edememiş.
Yönetmenler için en zorlu çekim mekanları, etrafta çok sayıda ayna ve yansıma ihtimali bulunan parlak obje bulunan yerlerdir. Bu vesile ile her hafta, bir sinema filmi uzunluğunda dizi çeken ve gerçekten de insanüstü bir iş başaran yönetmen ve yönetmen yardımcılarını hem uyarayım, hem de bir selam göndereyim istedim.