Ekonomik kriz,televizyonun çehresini de değişmeye başladı. Önümüzdeki günler, tasarruf tedbirlerinin zorlamasıyla pek çok yeniliğe sahne olacak. Peki kriz döneminde ekranlarda nasıl bir değişim yaşanacak? Özetleyeyim: Her kanal, prime time'da sadece bir dizi yayınlamaya başlayacak. Prodüksiyon masraflarını kısmak için oyuncu ücretleri makul seviyelere çekilecek, kadrolar azaltılacak, masraf gerektiren dış çekimler asgari düzeye indirilecek, diziler adeta tek mekanlı sit-com'lar gibi çekilecek. Bazı diziler, birim maliyetlerinin reklam geliriyle karşılanabilmesi için 15 günde bir yayınlanacak. PT 2 dediğimiz dizi sonrası kuşağında az maliyetli sohbet ve tartışma programlarına yer açılacak. Bu durumda ağzı laf yapan sunucu ve konuklar kıymete binecek. Ekranların en "sadık" müşterisi olan çocuklara yönelik dizi ve programların sayısı artacak. Çetin rekabet koşulları nedeniyle reklam tarifeleri ucuzlayacak. Bu durum, RTÜK'ün koyduğu reklam süreleri tahdidini esnetecek. Eskisine oranla çok daha uzun ve çeşitli reklam kuşakları oluşacak. Sponsorluğun önüne dikilen engelleyici yayıncılık kuralları da törpülenecek. Bazı televizyonlar, 4 büyük kanalın kulvarından çekilip, "tematik" bir içeriğe bürünerek yaşamlarını sürdürmeye çalışacak. Kısaca, televizyonlarda artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak.