Daha önce yazmıştım. Bir kez daha hatırlatayım: Bebekler sadece kendi kullanabildikleri ürünlerin (Mama, bebek bezi, emzik v.s.) reklamında rol alabilirler. Bu, Türkiye'nin de üye olduğu Avrupa Yayın Birliği'nin (EBU) bağlayıcı hükümlerinden biridir. Ama gelin görün ki, bizde bebekler, televizyon için başlı başına bir sömürü objesidir. Geçen gün bir televizyon reklamına rast geldim. Hareketsiz bir resimdi. Sağ tarafta dünya tatlısı bir bebek gülümseyerek ekrana bakıyordu. Onun yanında da reklam metni akıtılıyordu. Reklamda Thomas temizlik robotunun nasıl temizlik yaptığı anlatılıyordu. Reklam metninde bebeklerle ilgili bir tek kelime geçmemesine rağmen, kocaman bir bebek resmi öylece duruyordu. Reklam, ekrandaki bebek sömürüsünün anıtı gibiydi...