Ukrayna sınırı yakınında füzeyle vurulan Malezya Havayolları'na ait Boing-777 uçağının düşmesi dünyadaki havayolu şirketlerini panikletti. Güvenlik alarmı verilirken dünya borsalarında havayolu şirketlerinin hisseleri çakıldı.
YATIRIMCILAR PANİKLEDİ
4 ay arayla Malezya'nın kamu şirketi Malasian Airlines'a ait 2 uçağın düşmesi şirketi darboğaza soktu. Kazaların faturası 1 milyar dolara çıktı. Malezya Hükümeti havayolu sektöründen çıkmak için düğmeye bastı. Havayolu şirketinin özelleştirilmesi gündemde. Uçağı düşen Malezya Havayolları borsa da eridi. Şirketin hisse senetleri yüzde 11 değer kaybetti. Asya'daki diğer havayolları da değer kaybı yaşadı. Hong Kong borsasında işlem gören Asya'nın en büyük havayolu şirketleri Cathay Pacific Airways ve Air China'ya ait hisse senetleri yüzde 0.4 düştü. American Airlines, United Continental Holding ve Delta Air Lines'ın hisse senetlerinin de dün yüzde 3.4 değer kaybetmesi dikkat çekti. Ukrayna hava sahasını kullanmayacağını açıklayan THY'de ise düşüş yüzde 2 ile sınırlı kaldı. Dünya Havayolları Index'i de yüzde 0.1 düştü. 15 yatırım danışmanının katıldığı ankette ise 13 analist havayolları şirketlerine ait hisse senetlerini satmaları gerektiğini belirtti.
MALİYET YÜZÜNDEN Mİ DEĞİŞTİRMEDİ?
Malezya uçağının Ukrayna'da düşürülmesinin ardından havacılıkta güvenliğe dair soru işaretleri gündeme geldi. Qantas, Air Berlin, Asiana Airlines, Korean Air Lines, Cathay Pacific Airways ve Tayvanlı China Airlines aylar önce Ukrayna hava sahasını kullanmama kararı almıştı. Havayolu şirketlerinin birçoğunun Avrupa'dan Güneydoğu Asya'ya yolu uzatıp maliyetleri artırmamak için bu yolu tercih ettikleri belirtildi.
4 AY ARAYLA FACİA
Malezya Havayolları'na ait 239 yolcu ve mürettebat bulunan uçak 8 Mart'ta Kuala Lumpur-Pekin seferini sırra kadem basmıştı. Önceki gün de Amsterdam - Kuala Lumpur seferini yapan MH17 sefer sayılı uçak 295 yolcu ve mürettabatıyla birlikte düşmüştü.