1 Tedarik zincirini stratejik değer gören şirketlerin performansı % 70 artıyor
2 Bu alanda lider şirketlerin kâr ortalaması ise diğerlerinin % 30 üzerinde
3 Tedarik zincirini yöneten ve yönetemeyenler arasında % 7-16 arasında kâr farkı var
4 Gelecekte yaşanacak rekabetin şirketlerle değil, tedarik zincirleri arasında olacağı belirtiliyor
Tedarik zinciri yönetimi, küresel ekonomide yaşanan istikrarsızlıklar neticesinde günümüzde önemini oldukça artırmış durumda. Talepteki belirsizlik, üretimdeki aksaklıklar, stok maliyetlerindeki artış ve ürünü ulaştırmadaki gecikmeler yöneticilerin başını ağrıtıyor. Tüketicilerin ihtiyaçlarına tam zamanında ve eksiksiz olarak cevap verebilen şirketler ise yarışta bir adım öne geçiyor. Araştırmalara göre, tedarik zincirini "stratejik değer" olarak gören şirketlerin performansı yüzde 70 oranında artıyor. Tedarik zinciri yönetiminde başarılı olan şirketler müşteri memnuniyetini sağlarken masrafları kısabiliyorlar. Bu alanda lider şirketlerin kâr ortalaması diğerlerinin yüzde 30 üzerinde.
ÖNCELİKLER ÇEVİK LİK VE MALİY ET
StratejiCo.'nun ERA Research& Consultancy'e yaptırdığı araştırmaya göre, Türkiye'de yöneticilerin en çok önem verdiği konu yüzde 23 ile 'çeviklik'. Yani pazar ve rekabet koşullarındaki değişimler neticesinde talep, ürün, sipariş değişikliklerine karşı hızlı yanıt verebilme. Bunu yüzde 18 ile 'tedarik maliyetlerinin düşürülmesi' ve yüzde 17 ile 'teknoloji (özellikle bulut bilişim) kullanılması' takip ediyor. PricewaterhouseCoopers danışmanlık şirketinin küresel çapta yaklaşık 500 yönetici ile yaptığı ankete göre ise tedarik zincirindeki en önemli trendler tedarik zincirinin kârlılığını arttırmak, maliyetini düşürmek ve artan tüketici taleplerini karşılamak. Tedarik zincirini iyi yöneten ve yönetemeyen şirketler arasında yüzde 7 ila 16 arasında kârlılık farkı var.