Türkiye'nin
en eski maden suyu markası Uludağ'ın sahibi Uludağ İçecek'in İcra Kurulu Üyesi Ömer Kızıl, Türkiye'de bugün 2 milyar litre kolalı içecek tüketildiğini, 650 milyon litre kolalı gazoz, 250 milyon litrede de sade gazoz içildiğini ve toplamda gazlı içecek pazarının 3 milyar litreye ulaştığını söyledi.
Sabah Gazetesi Yazarı Şelale Kadak'ın A Haber'de yayınlanan İş'te Hayat programına katılan Ömer Kızıl, gazlı içecek pazarında Türk gazozun aldığı payın yüzde 10'da kaldığına dikkat çekiyor.
Ömer Kızıl, maden sularının markette 35, bakkalda 50 kuruşa satılırken, meşrubatların 1.5 ile 1.75 liradan satıldığını ancak Avrupa'da farkın böyle olmadığını söyledi. Kızıl, "Biz de geçtiğimiz yıllarda yeni bir maden suyu çıkarttık. Mavi şişesiyle çok daha dikkat çeken bu ürün markette 1.25 kuruşa satılıyor" dedi.
YILDA 250 MİLYON LİTRE TÜKETİM
Son zamanlarda maden suyu tüketiminde ciddi artış olduğunu ve buna da meyveli maden sularının pazara çıkmasının etkili olduğunu söyleyen Kızıl, "Doğal maden suyu tüketimi 250 milyon litre yılda. Meyveli maden suyu 190 milyon litreye ulaştı 2012'de.Tüketici her geçen gün daha bilinçli oluyor. Doğal maden suyu 2012'de yüzde 15 gibi artarken, meyveli maden suyu tüketimi de yüzde 25 artıyor" diyor.
KADEMELİ BÜYÜME
101 yıl önce şişelenmeye başlayan Uludağ Maden Suları'nın ve 83 yıl önce kurulan Uludağ İçecek'in 2001 yılı krizinden önce küçülüp sonra da kademeli olarak büyüyerek güçlü çıktığını anlatan Ömer Kızıl şöyle konuştu: "İşi bu noktaya getiren dedem Nuri Erbak. O dönemde cam şişe dahi yok memlekette, şişe sıkıntısı hatta şeker sıkıntısı çekilerek bugünlere geliniyor. 2001'de 20 milyon liranın altında bir ciro hedefi koyarak küçüldük.
Kârlı olma ve öz kaynağında öz kaynağında büyüme stratejisi belirlemiştik.
Nitekim 2012'yi 270 milyon lira ciro ile kapattık. Bu yıl 350 milyon liraya doğru gidiyoruz. 815 çalışanımızın 250'si üretimde.
Geçmişten ders almazsanız geleceğe doğru iyi bir yol alamazsınız."