Ülker'in Kamuyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) gönderilen mali tablolarına göre, 2011 yılının aynı döneminde 1 milyar 789 milyon TL satış geliri ve 112,9 milyon TL faaliyet karı elde eden şirketin 2012 yılsonu itibariyle faaliyet karı 202 milyon TL olarak gerçekleşti.
KAP açıklamasında Ülker'in 2011 yılının Ağustos ayında bisküvi, çikolata ve kek operasyonlarını tek çatı altında toplama kararı aldığı ve yılsonu itibariyle de bu çalışmayı tamamladığı belirtilerek, esas faaliyetlerden elde edilen kardaki yüksek artışın ve Ülker'in bilançosundaki olumlu değişikliğin 3 ana nedene dayandığı kaydedildi. Açıklamada bu nedenler şöyle sıralandı:
"Ana faaliyet konularına odaklanarak bisküvi, kek ve çikolata faaliyetlerinde daha yüksek satış hacmine ve gelir artışına ulaştı ve operasyonel karlılığını arttırdı. Ülker ürünlerinin dağıtım kanalları üzerinde gerçekleştirilen yeniden yapılanma da karlılığa pozitif katkı sağladı. Dağıtımda geleneksel kanalla modern kanalın ayrılması ve distribütör sayısının 235'ten 103'e çekilmesi daha güçlü ve etkin bir dağıtım ağının ortaya çıkmasını sağladı. Ürün çeşitliliğinin yeniden gözden geçirilmesi, daha güçlü ürünlere odaklanmasının ardından bu ürünlere yönelik pazarlama faaliyetleri, şirketin mali tablolarına olumlu katkı sağlayan bir diğer unsur oldu. Operasyonel mükemmellik çalışmaları çerçevesinde ürün çeşitliliğinde gerçekleştirilen optimizasyon ve üretim hattı optimizasyonu çalışmaları sayesinde maliyet düşürücü ve ürün kalitesini arttıran projeler gerçekleştirdi."
Bu çalışmaların ardından Ülker'in 2012 yılındaki faaliyet karının yüzde 78,9 gibi önemli bir artış göstererek 112,9 milyon TL'den 202 milyon TL'ye yükseldiği belirtilen açıklamada, Şirketin 2012 net dönem karının ise 195,6 milyon TL olarak gerçekleştiği bildirildi. Verilen bilgiye göre Ülker, 2011 yılında 60,7 milyon lira kar etmiş ve buna ek olarak portföyündeki BİM hisselerinin satışı nedeniyle bilançosuna tek sefere özgü olmak üzere 609,6 milyon TL net dönem karı yazılmıştı.
"YENİDEN YAPILANMA ŞİRKETİN GERÇEK POTANSİYELİNİ ORTAYA ÇIKARDI"
Ülker CEO'su Mehmet Tütüncü, şirketin performansı ile ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi:
"Türkiye'nin kalkınma konusunda yakalamış olduğu ivme 2012 yılında da devam etmiştir. Türkiye'deki iyileşme ile birlikte Dünya ekonomisinin 2012 yılında daha dengeli bir hale gelmesi ülkemizdeki Gıda ve içecek sektörüne de pozitif yansımıştır. Bu gelişmeler ışığında 2013 yılında da çift haneli büyüme rakamlarına ulaşacağımızı ön görmekteyiz. Açıkladığımız 2012 sonuçları Ülker'in 2011 yılında başlamış olduğu yeniden yapılanma çalışmaları ve önceliklerinin tespitinin ne kadar isabetli olduğunu göstermektedir. Müşteri odaklı, daha rekabetçi, daha verimli, daha yenilikçi yapımız ve iş anlayışımızın, iş sonuçlarımıza daha fazla yansıtacak bir odaklanma ile önümüzdeki yıllarda da sürdürülebilir karlı büyüme trendimiz devam edecektir."
BİZİM TOPTAN YÜZDE 14 BÜYÜDÜ
Ülker Grubu şirketlerinden Bizim Toptan ise 2012 yılında 1 milyar 974 milyon TL ciroya ulaştığını duyurdu. Türkiye çapında 137 mağazası bulunan Bizim Toptan, 2012 yılını yüzde 14 büyüme ile kapattı. 2011 yılında 1 milyar 733 milyar TL ciro elde eden Bizim Toptan, bu yıl cirosunu 1 milyar 974 milyon TL çıkardı. Şirketin yıllık brüt karı 170,8 milyon TL, faaliyet karı 57,8 milyon TL, net dönem karı ise 26,1 milyon TL olarak gerçekleşti.
"2013'TE DAHA YÜKSEK TALEP BEKLİYORUZ"
Bizim Toptan Genel Müdürü Recep Özalp, yaptığı açıklamada şirketin organize toptan satış sektöründe başarısını ispat etmiş kendine özgü bir modelle çalıştığını belirterek, şunları söyledi:
"Ekonomideki göreceli yavaşlamaya rağmen Bizim Toptan, 2012 yılını hızlı tüketim ürünleri sektör büyümesinin üzerinde bir performansla kapattı. 2012 yılında 15 yeni mağaza açtık,7 mağazamızın yerini değiştirerek performanslarını arttırmayı hedefledik, 12 mağazayı da HORECA (Hotel-Restoran-Kafeterya) formatına dönüştürdük. Böylece 2012 yılının başlangıcında belirlediğimiz hedefe yakın bir performansa yılı kapatmış olduk. Toplam satışlarımız ve özellikle ana kategori satışlarımızda tatmin edici bir başarı sağladık. Aktif müşteri sayısını yüzde 46 oranında artırarak 333 bine ulaştıran şirketimiz, HORECA ve kurumsal şirket segmentlerinin toplam satışlardaki payını da yükselterek hızlı bir ilerleme kaydetti. 2013 yılında, 2012 yılına göre daha yüksek iç talep ve tüketim bekliyoruz. Ayrıca, iş modelimizin gelecek dönemde yeni açılan mağazalarımızla birlikte, özellikle ana kategorilerde güçlü satış geliri üretmesini öngörüyoruz. Mevcut mağaza büyümemiz, güçlü yeni mağaza etkisiyle desteklenecektir."