Vestel İcra Kurulu Başkanlığı görevine 1 Ocak'ta 25 yıllık Vestelli olan Turan Erdoğan getirildi. Dün akşam a Haber'de Sabah Gazetesi Ekonomi Yazarı Şelale Kadak tarafından hazırlanıp sunulan İş'te Hayat programına konuk olan Erdoğan, yarısı yurtdışında 26 şirketten oluşan Vestel Şirketler Grubu'nun yurtdışına yayılma politikasını ve yeni hedeflerini anlattı.
Agresif bir marka satın alma stratejiniz var. Marka satın almak size ne kazandırıyor?
Vestel, tüm dizaynı sıfırdan yapabilecek kapasiteye yıllar önce geldi. Eksik olan marka ve pazarlamaydı. Kendi markamız çok iddialı ama yurtdışında yeni marka yaratmak süre alıyor. Biz de uygun gördüğümüz pazarlardaki yerleşik markaları satın alma yoluna gittik. Önce Finlux ve Luxor, Vestfrost, Atlantic, Servis ve Electra'yı, ardından da Graetz'ı ve Telefunken'i aldık. Son olarak da İtalya'da tanınan Dikom'u satın aldık.
Rusya'da Vestel markasıyla çok güçlü bir pazara sahipsiniz...
Rusya'da başka markaların da üretimini yapıyoruz ama kendi markamız çok güçlü. Vestel'in Rusya'daki toplam satışlardaki payı yüzde 60, yani 100 milyon dolar civarında.
Vestel'in cirosu ne olacak?
Tüm şirketler grubu ciromuz henüz kesinleşmedi ancak yaklaşık 5 milyar doların üstüne çıkacak.