İsveçli ağır ticari araç üreticisi Scania, Türkiye'de hedef büyüttü. Geçen yıl tüm dünyada 80 bin araç satan firma, yedinci büyük pazar konumundaki Türkiye'de ise 3 bin adeti aştı. Ülkenin gerek pazar payı gerekse bölgede taşıdığı büyük potansiyel nedeniyle üst yönetimi memnun ettiğine dikkat çeken Scania Global Satış ve Pazarlama İcra Kurulu Başkan Vekili Martin Lundstedt bir de yatırım sözü verdi. Lundstedt, "Global satışların yüzde 10'u Türkiye'den yapıldığında fabrika kuracağız" dedi.
HEDEF İLK ÜÇE GİRMEK
100'den fazla ülkede pazarlanan Scania markalı ağır vasıta, otobüs, endüstriyel ve deniz motorlarının küresel krizin etkisiyle 2009'da yıllık 40 binlerin altına indiğini söyleyen Lundstedt, 10 yılda bir ticari araç sektöründe buna benzer düşüşler yaşanmasının normal olduğunu belirtti. Lundstedt, "Satışlarımız son iki yıldır yeniden yükselme eğiliminde. Önümüzdeki 5-6 yıl içinde yılda 150 bin ağır ticari araç satmayı hedefliyoruz" diye konuştu. Scania'nin Türkiye'deki stratejik ortağı Doğuş Otomotiv'in Genel Müdürü Tolga Şenyücel de krizin ardından iki yıldır artan talepleri esnek üretim modeli kullanarak sorunsuz bir şekilde karşıladıklarını ifade etti. Senyücel 2012'nin ağır ticari araç pazarıyla ilgili beklentileri karşıladığını söyleyerek, "Türkiye'de yılsonuna kadar 16 ton ve üzerindeki toplam araç satışlarının 25 bin adet seviyesinde gerçekleşmesini tahmin ediyoruz. Scania olarak yüzde 8-9'luk pazar payı ve yaklaşık 2 bin - 2 bin 200 adet civarında araç satışı ile pazarda üçüncülüğü hedefliyoruz" dedi. Çekici araç satışında Türkiye lideri olduklarını vurgulayan Şenyücel satışı gerçekleştiren ikinci marka olduğu bilgisini veren Şenyücel, şirketin Türkiye hedefleri Türkiye'nin Avrupa'nın en büyük dört ağır ticari araç pazarından biri olmayı sürdüreceğini ifade etti. Şirket ayrıca bu yıl pazara 13 litrelik motor seçenekleri sunmayı planlıyor.
ANADOLU'YU GEZİP ŞOFÖRLERİ DİNLİYORUZ
ScanIa'nın operasyonel verimlilik, yakıt ekonomisi ve yüksek ikinci el değerine sahip araç ürettiğini belirten Tolga Şenyücel, bizzat Anadolu'yu gezerek TIR sürücülerini dinlediğini anlattı. Şenyücel, sürücülerin karşısına "tebdil-i kıyafet" çıktığında sağlıklı eleştiriler aldığını, satış sonrası hizmetlerde de bu bilgilerden faydalandıklarını ifade etti.