Geçen yıl yaptığı 3 milyon euroluk yatırımla üretim kapasitesini artıran Sırma Grup, Alman gazozu olarak bilinen, schörlenin üretimine başlıyor. Sırma Grup Yönetim Kurulu Başkanı Davut Dişli, schörleyi 'meyve suyuna soda' olarak tanımlıyor. Dişli, "Ne soda kadar gazlı ne meyve suyu kadar yoğun. İlk etapta elma, üzüm ve nar için uygulayacağız. Su kadar fazla tüketilecek" diye konuştu.
'BİM İÇİN ÜRETTİK'
Schörlenin Almanya'da yılda 5 milyar adet tüketildiğini dile getiren Dişli, "Türkiye'de soda ve türevleri 3.5 milyar adet tüketiliyor. Müthiş bir pazar yaratmayı hedefliyoruz. Tüketici gazlı içeceklere alternatif arıyor. Nisanda piyasaya çıkaracağız. BİM için bir parti ürettik. Bir haftadır rafta" dedi.
SU CAMA GİRECEK
Bu yıl Sakarya ve Burdur'da açacakları iki yeni fabrika için 15 milyon euroluk yatırım yapacaklarını dile getiren Dişli, "Fabrika sayımız 5'e çıkacak. 200 ek istihdam yaratacağız" dedi. Suda cam şişe üretimine geçmeye hazırlandıklarını dile getiren Davut Dişli, bunun yanında Lacivert isimli yeni bir su markası çıkardıklarını, ilerleyen dönemde Sırma'yı üst segmentte konumlandırıp Lacivert'in Sırma'nın açtığı boşluğu dolduracağını belirtti.
"Avrupa'dan marka alacağız"
5 YILDA suda lider olduklarını ifade eden Dişli, ihracat yaptıkları ülke sayısını 20'ye çıkardıklarını özellikle Başbakan Tayyip Erdoğan'ın 'One Minute' çıkışından sonra Ortadoğu'dan ciddi talep aldıklarını söyledi. Yurtdışında büyümek için Avrupa'da marka satın alacaklarını dile getiren Dişli, "2015'e kadar bu işi bitiririz" dedi.