Türk Lirası'nın dolar ve euro karşısında değer kazananmasıyla 9 günlük bayram tatilini özellikle yurtdışında geçirmeyi tercih eden ve 'kalburüstü' olarak tabir edilen yani para harcayan kesim alışverişi de yurtdışına bırakınca perakende zora girdi. Markaları sevindiren haber Anadolu'dan geldi. Yurtdışına gitmeyip tatilini yurtiçinde geçiren Anadolu halkı bayram alışverişlerini de yurtiçinde yapınca firma sahipleri rahat bir nefes aldı. Yurtdışı tatile gidenlerin boşalttığı büyükşehirleri de dolduran Anadolu halkı hareketi artırdı. Anadolu'da mağaza sayısı yüksek olan markalar ise bu hareketten en çok fayda gören taraf oldu. Erkek giyim markası Kiğılı'nın sahibi Abdullah Kiğılı bir önceki Kurban Bayramı'na göre satışları yüzde 30 oranında artırdıklarını söyledi. Anadolu'daki satışların yüksek olduğunu dile getiren Kiğılı, "Keyfimiz yerinde" dedi.
9 GÜNLÜK TATİL ÜZDÜ
Pierre Cardin, US Polo, Cacharel markalarını bünyesinde bulunduran Aydınlı Grup'un Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Said Kavurmacı ise, harcama yapan kesimin tatilini yurtdışında geçirmeyi tercih ettiğini durum böyle olunca da bayram alışverişlerinin yavaşladığını söyledi. Kavurmacı, "Satışlarımız yüzde 20 oranında arttı ama 9 gün gibi uzun bir tatil olmasaydı artış 10 puan daha yüksek olabilirdi" dedi. İpekyol, Machka, Twist markalarını bünyesinden bulunduran Ayaydın Miroglio Grubu ortaklarından Yalçın Ayaydın ise, "Bizi Anadolu kurtardı" dedi. 9 günlük tatilden ciddi darbe almadıklarını belirten Ayaydın, "Eksiye düşmediysek bunda Anadolu satışlarının etkisi büyük" dedi. Orka Grup Genel Koordinatörü Osman Arar ise, İstanbul'daki mağazaları da Anadolu'dan gelen vatandaşların doldurduğunu söyledi. Arar, "Artık büyükşehirlerden bayram alışverişi beklemek yanlış. Bayram tatillerini ülkeden kaçış olarak görüyorlar" dedi.