"Jean,
Amerika'nın şalvarıdır" sözünün ardından kot üretimini durduran DeFacto, "tüketicinin kafası karışıyor" diyerek 365 gün indirim kararı aldı. Dünyada ilk kez bir perakende markasının indirimsiz ürün sattığını belirten DeFacto'nun Genel Müdürü İhsan Ateş, "Bir pantolonun gerçek değeri neyse fiyat indirip bindirmeden satma kararı aldık. Kar marjını düşürdük" dedi. DeFacto'nun Genel Müdürü Ateş, 365 gün indirim kampanyasının altında ise başına gelen bir olaydan sonra karar verdiğini belirtiyor. "2 yıl önce bir markadan takım elbise almıştım. Ertesi gün cep telefonuma o markanın yüzde 30'luk indirim kampanyasına başladığına dair bir mesaj aldım. Kazıklandığımı hissettim ve bu proje için çalışmalara başladık" dedi.
"İNDİRİMSİZ İNDİRİM"
Geçen yıl bir pilot çalışma da yaptıklarını aktaran Ateş, "Yaz sezonunda bir süreliğine bu kampanyayı düzenlemeye karar verdik. Müşteri çekinerek kapıdan giriyor. Çünkü mağazaların kapısında herhangi bir indirim rakamı yok. Ancak fiyatları diğer markalarla karşılaştırınca aradaki farkı daha iyi anlıyor. Müşterilerimizin oldukça memnun olduğunu gördük. 2 hafta önce de bir anlamda "indirimsiz indirim" kampanyamıza başladık" diye konuştu.