Meksika körfezinde yaşanan çevre felaketi dünyaya ders oldu. Ardından Türkiye, dünya devi 18 petrol şirketi ve Karadeniz'e komşu ülkelerin yetkililerini 1 Temmuz'da İstanbul'da topladı. Boğazlara 30 milyar dolarlık çevre fonu oluşturulmasından, boğazların birinci derece çevre bölgesi ilan edilmesi, Panama, Haiti gibi düşük standartlara sahip ülke bandıralı gemilerin boğazlardan geçmesini engellemeyi de içeren büyük bir eylem paketi masaya konuldu. Bu toplantının ardından şimdi de Çevre ve Orman Bakanlığı, Karadeniz İşbirliği Örgütü üyesi ülkeler, hukukçu ve akademisyenler 30 Temmuz'da İstanbul Boğazı güvenliği ile uygulanacak olası yaptırımların altyapısını masaya yatırmaya hazırlanıyor.
MEKSİKA ÖRNEĞİ
Cuma günü İstanbul'da düzenlenecek "Marmara ve Boğazlarda Denizcilik Faaliyetleri ve Çevresel Riskleri-Alınacak Tedbirler" Konferansında önemli konuklar ağırlanacak. İstanbul'da olası kazaların sonuçlarının Meksika körfezi ile kıyaslanamayacak ölçüde büyük olacağını anlatan kaynaklar, "Meksika felaketi dünyada açık denizde dahi oluşacak bir kazanın sonuçlarını ortaya koydu. İstanbul'da en küçük kaza bile felaket olur" diyor.