Türk
halkı günde ortalama dört ila beş saat arasında televizyon izliyor. Radyo Televizyon Üst Kurulu'nun (RTÜK) 2009'da yayınladığı "Televizyon İzleme Eğilimleri" araştırmasına göre 15 - 20 yaş arası da 51 - 60 yaş aralığı da günde 4.5 saat televizyon izliyor. Gelir seviyesi 500 liranın altında olanlar da bin 500 - 2 bin lira olanlar da yine 4.5 saat televizyon izliyor. Televizyonun bu derece hayatın merkezinde olması doğal olarak dizi yapımcılarının işine yarıyor. Medya Takip Merkezi'nin (MTM) verilerine göre 31 Mayıs - 6 Haziran haftasında televizyon kanalları toplamda 49 bin adet reklam aldı. Yerli diziler aldığı 14 bin 730 adet reklamla yüzde 30'luk payla en çok reklam alan program tipi. 2009 - 2010 sezonunda altı ana uluslararası kanal da 67 televizyon dizisi yayınlandı.