Coca Cola, Güney Afrika Cumhuriyeti'nde düzenlenen 2010 Dünya Kupası'nda, neredeyse oynanan oyundan ve sonuçlardan daha fazla konuşulur hale gelen 'Vuvuzela'nın da aralarında bulunduğu ürünleri, hediye olarak tüketicilere dağıtmaya başladı. Güney Afrika'ya özgü çalgı olan zurnaya benzer Vuvuzela tüm dünyanın tepkisini çekti. Maçlarını seyredilemez hale getiren Vuvuzela'nın yasaklanması için büyük bir baskı var. Hatta BBC televizyonu izleyicilerini Vuvuzela sesinden korumak için yayın formatını değiştirdi. Coca Cola Türkiye Kurumsal İletişim Direktörü Ebru Bakkaloğlu, 1974 yılından beri Dünya Kupası'nın resmi sponsoru olduklarını hatırlattı.
HEDİYELER 2.5 LİTREYE
Bakkaloğlu, Coca Cola'nın, futbol coşkusunun doruğa çıktığı 2010 Dünya Kupası'na yönelik bir kampanya düzenlediğini belirterek, kampanyada Afrika'nın yerel çalgısı 'Vuvuzela'nın da aralarında bulunduğu hediyelerin dağıtıldığını söyledi. Coca-Cola'nın 2.5 litrelik promosyonlu pet şişe ürün kapaklarının altında 'Hediye kazandınız' yazısını bulan tüketicilerin, anlaşmalı satış noktalarına başvurarak hediyelerden birine sahip olabileceğini anlatan Bakkaloğlu, kampanya kapsamında 600 bin 'Vuvuzela', 550'şer bin adet 'Şişme el' ve peruk dağıtılacağını kaydetti. Almanya'nın Köln Belediyesi Güney Afrika'ya özgü çalgı olan zurnaya benzer çalgı olan 'Vuvuzela'ya yasak koydu.
İŞİTME KAYBINA BİLE SEBEP OLUYOR
Johannesburg'da açıklanan bir araştırmaya göre, Vuvuzelalar'ın gürültü seviyesi 127 desibele kadar yükseliyor. 100 desibellik bir gürültüye 15 dakika maruz kalmak bile kalıcı işitme sorunları için yeterli. Vuvuzelanın 127 desibellik gürültüsüne iki saate yakın maruz kalan seyircilerin işitme kayıplarına uğraması mümkün görünüyor.