Danıştay 5. Dairesi, bir memurun "istek dışı" atanmasının yürütmesinin durdurulması için açılan davayı reddeden İstanbul 7. İdare Mahkemesinin kararına yapılan itirazı kabul etti. Daire kararında, memur atamalarında memurun eğitim durumu, hizmet süresi ve başarı düzeyinin dikkate alınmasının önemine vurgu yapılarak, "Atamaların kamu yararı ve hizmet gerekleri sınırları içinde kullanılması gerektiği" ifade edildi.
Maltepe Açık Ceza İnfaz Kurumunda infaz koruma memuru olarak görev yapan memurun isteği dışında atandığı gerekçesiyle yürütmenin durdurulması için dava açıldı. Davayı görüşen İstanbul 7. İdare Mahkemesi, idarenin uygulamasını hukuka uygun bularak başvuruyu reddetti.
Davacı atamanın hukuka aykırı olarak yapıldığını savunarak davayı Danıştay'a taşıdı. Davanın temyiz incelemesini yapan Danıştay 5. Dairesi, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nda yer alan "Kurumlar, görev ve unvan eşitliği gözetmeden kazanılmış hak aylık dereceleriyle memurları bulundukları kadro derecelerine eşit veya aynı Kanunun 68'inci maddesindeki esaslar çerçevesinde daha üst, kurum içinde aynı veya başka yerlerdeki diğer kadrolara naklen atayabilirler" hükmünü anımsattı.
Ancak, söz konusu hükmün idareye keyfi atama yetkisi vermediği vurgulanan kararda, atamaların kamu yararı ve hizmet gerekleri sınırları içinde kullanılması gerektiği vurgulandı.
Atamanın hukuka aykırı gerçekleştirildiği belirtilen daire kararında, yerel mahkemenin kararında ise hukuki isabet görülmediği belirtildi. Kararda, ayrıca memurun daha önce kendi isteği ile yapılan atamasını bertaraf edecek şekilde başka bir kuruma yeniden atama yapılamayacağı da belirtildi. Danıştay 5. Dairesi de atama kararının yürütmesinin durdurdu.