Dünyanın başarılı perakende zincirlerinden Starbucks, Bodyshop, Evans, Debenhams gibi birçok tanınmış markaların Ortadoğu isim ve işletme hakkını elinde bulunduran Muhammed Alshaya, Türkiye'de yeni iş imkânlarını araştırıyor. Kuveyt'te görüştüğümüz Alshaya, "Son dönemdeki reformlar sayesinde Türkiye'de kendimizi güvende hissediyoruz" dedi.
'150 MİLYON DOLAR CİROYA ULAŞTIK'
Türkiye'ye 100 milyon doların üstünde yatırım yaptıklarını, 150 milyon dolar ciroya ulaştıklarını ifade eden Alshaya, kısa bir süre önce İstanbul'da tanık olduğu bir olaya patron olarak nasıl müdahale ettiğini şöyle anlattı: "Türkiye Starbucks Avrupa'nın en iyisi. Hizmet kalitesinden memnunuz. Bu sıralar, sigara yasağı işleri olumsuz etkiledi. Geçen hafta İstinye Park'ta oturuyordum. Kim olduğumu söylemedim. Starbucks'ı izledim. Bir yabancı dolarla ödeme yapmak istedi. Kabul etmediler. 'Euro vereyim' dedi yine olmadı. Yalnızca TL veya kredi kartı kabul edilebileceği söylendi. Hemen genel müdürümü arayıp uyardım. İstanbul turizm kenti ve bu tür talepler çok sık gelmiyor. O nedenle kolaylık gösterilmeli." Turizm ekonomisinin önemine değinen Alshaya, "Biz, yabancı konuklara Starbucks'ta bir konsept sunuyoruz. Tercih hakkı tanıyoruz. Örneğin, büyük bir alışveriş merkezinden Hermes çanta alıp Burger King'te yemek yiyenler var. Starbucks da böyle. Sheraton, Hilton gibi marka. Ve marka arayanlara, arzu ettiği hizmeti sunuyor" dedi.