Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu Başkanı Tatang Kurniadi, hazırlanan raporun sadece bir ön rapor olacağını belirtirken, "Hazırlanan raporda analiz veya yorum olmayacak. Sadece bir ön rapor olacak ve kamuoyuna açıklanmayacak. Rapor sadece konuyla ilgisi olan birimler içindir" diye konuştu.
Endonezya Ulaşım Güvenliği Komitesi araştırmacısı Nurcahyo Utomo da karakutu kayıtlarından elde edilen bilgilere göre, kazada herhangi bir terör bağlantısı olmadığını ifade etti. Utomo, kayıtlarda pilot hariç başkalarının sesinin duyulmadığına dikkati çekerek, "(Kayıtlarda) Herhangi bir silah sesi işitmedik. Bu nedenle uçağın düşmesi konusunda terör şüphesini eledik" açıklamasını yaptı.
ÖN RAPOR BEKLENİYOR
Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) yönetmeliklerine göre, düşen uçakla ilgili ön raporun kaza tarihinden itibaren 30 gün içinde teslim edilmesi gerekiyor. ICAO müfettişlerinin gelecek hafta ön raporu bitirmesi bekleniyor.
Diğer yandan uçağın enkazının bulunduğu Java Denizi'nde çalışmalar hala devam ederken, şimdiye kadar denizden 53 ceset çıkartıldı. Geçen hafta yeri tespit edilen uçağın gövdesinin kuyruk kısmının hava yastıklarının şişirilerek su yüzeyine çıkartılması planlanıyor. Yetkililer, gövde kısmını çıkarmak için 19 hava yastığının hazır olduğunu, hava şartlarının düzelmesi için beklendiğini duyurdu.
AirAsia Havayolları'na ait QZ 8501 sefer sayılı Airbus A320 tipi yolcu uçağı, 28 Aralık'ta Endonezya'nın Surabaya kentinden Singapur'a uçarken kaybolmuştu. Arama çalışmaları sırasında uçağın Java Denizi'ne düştüğü belirlenmişti.