LARRY CROWNE **
(Larry Crowne) Yönetmen: Tom Hanks Oyuncular: Tom Hanks, Julia Roberts, Bryan Cranston / ABD yapımı
Hollywood'un en iyi aktörlerinden biri olmakla yetinmeyen Tom Hanks, aynı zamanda endüstrinin en güçlü yapımcılarından. Şimdi bu sıfatlarına bir yenisini daha ekleyen ve yönetmenliği deneyen Hanks karşımıza
Larry Crowne adlı romantik komediyle çıktı. Üstelik kendisine eşlik eden isim de yabana atılır gibi değil. Tıpkı Hanks gibi, günümüzdeki şöhretine 90'lı yıllarda kavuşan ve daha önce Hanks'le
Charlie Wilson's War'da da yer alan Julia Roberts filmin kadın yıldızı. İki önemli ismin başrolde yer aldığı film, işini kaybettikten sonra hayatını baştan yaratan Larry'nin öyküsünü anlatıyor temelde. Elbette bu 'tanrım beni baştan yarat' süreci içinde âşık olmayı da ihmal etmiyor. Julia Roberts tarafından canlandırılan öğretim görevlisi Mercedes'le Larry arasında bir ilişki başlayacaktır. Lakin arada Mercedes'in evli , Larry'ninse işsiz olması gibi 'minik' engeller vardır... Film, ABD'yi derinden sarsan mortgage krizini teğet geçerken, genel itibarıyla konuyla ilgili iyimser mesajlar vermeye çalışıyor. Bir noktada "Belki işsiz kaldınız ama bakın hayat aslında ne kadar güzel, çalış çalış nereye kadar," mesajı içeriyor. Ancak bu mesaj ABD'li izleyiciler tarafından itici bulunmuş olacak ki, filmin gişesi ve aldığı eleştiriler pek de parlak değil.
İnsanoğlu konuşa konuşa...
ÖLÜM ODASI **
(Chatroom) Yönetmen: Hideo Nakata / Oyuncular: Imogen Poots, Aaron Johnson, Megan Dodds / ABD yapımı
Ölüm Odası ,
Halka serisiyle şöhrete kavuşan Japon yönetmen Hideo Nakata'nın ABD'de çektiği ve tarzını aynen devam ettirdiği bir gerilim filmi. Filmin başrolünde genç yıldız adayları var. Hideo Nakata, 2000'li yıllarda korku sineması namına sinemaseverleri fazlasıyla heyecanlandırmış bir isim. Japon sinemasının korku cenahındaki yükselişinin bir numaralı müsebbibi olan Nakata'nın yeni filmi
Ölüm Odası'ysa yönetmenin daha önceki filmleriyle benzerliklere sahip. Bu açıdan izleyenleri salona çekebilmesi muhtemel olan
Ölüm Odası ya da orijinal ismiyle
Chatroom, bir grup gencin online ortamda sırlarını paylaştığı sanal eğlencelerinin, kabusa dönüşmesi sonucu yaşanan olayları konu ediyor. Bu şekilde anlatınca son derece karmaşık görünen hikaye aslen bilgisayarla büyüyen genç izleyiciler için gayet basit. Lanetin ardındaki trajedinin bu kez izleyenleri nasıl etkileyeceği ise artık filmi çıplak gözle görenlerin vicdanına kalmış durumda. Genç yıldız Imogen Poots'un varlığı da ayrıca ilgi duyma sebebi.
Neydim, ne oldum?
SERSERİLER ***
(Neds) Yönetmen: Peter Mullan / Oyuncular: Conor McCarron, Peter Mullan İngiltere-İskoçya ortak yapımı
İskoçya asıllı aktör Peter Mullan yönetmen olarak imzasını koyduğu filmi Serseriler'le karşımıza çıkıyor. Son olarak tüm dünyada tartışma yaratan sert filmi The Magdalene Sisters/Günahkar Rahibeler'le karşımıza gelen Mullan, oyuncu olarak da yer aldığı filmi Serseriler'de başarılı bir öğrencinin feleğin sillesiyle nasıl eli bıçaklı bir serseriye dönüştüğünü politik açıdan son derece sert bir uslupla perdeye taşıyor. Serseriler, parlak öğrenci John McGill'in hikayesini anlatıyor ve bizleri 1970'lerin Glasgow'una götürüyor. Oldukça uzun bir zaman dilimine yayılan Serseriler'in hikayesi son derece etkileyici. Filmin de bu haftanın en dikkat çekici filmlerinden biri olduğunu belirtmek gerek. San Sebastian Film Festivali'nde en iyi film (Altın İstridye) ve en iyi erkek oyuncu ödüllerini alan film uzun süresiyle de dikkat çekmekte.
Bu evde bir iş var
KİRACI *
(The Resident) Yönetmen: Antti Jokinen Oyuncular: Hilary Swank, Jeffrey Dean Morgan, Christopher Lee ABD yapımı
Başrolünde Oscarlı yıldız Hilary Swank'in yer aldığı
Kiracı, yeni bir eve taşınan genç bir kadının öyküsünü anlatıyor. Swank, son yıllarda başarısız gerilim filmlerinde rol almaktan geri durmayarak kariyerini Nicolas Cage'in dişi versiyonu olarak devam ettirecekmiş gibi görünüyor.
The Reaping, PS:
I Love You gibi filmler bunun en önemli kanıtları şüphesiz. Bu hafta gösterime giren gerilim filmi
Kiracı da bu furyaya dahil edebileceğimiz türden zayıf bir film. Film, kurban kiracı, düşman ev sahibi klişesine dişe dokunur bir yenilik getirmiyor.