Hemen baştan söyleyelim: Kadın yönetmenimiz İlksen Başarır, ensest konusunda bir film yapmakla önemli bir soruna cesaretle parmak basmış oluyor. Onu kutluyorum. Ensest, Batı'da da pek ele alınmış bir konu değil. Belki en ünlü örneği Louis Malle'ın Le Souffle Au Coeur/ Yürekteki Fırtına filmi sayılabilir. Atlı Karınca, bu olaya baba-kız ilişkisi çerçevesinde yaklaşıyor. Ve karşımıza iyi bir film getiriyor. Bu, dikenli bir konuya yumuşak bir yaklaşım. Olayın kendisi sadece ima ediliyor, gösterilmiyor. Ama bu bile filmi yeterince dramatik kılmaya yetiyor. Bu özenli, dikkatli yaklaşımda, ailenin bireyleri tüm nüanslarıyla çiziliyor. Babada, bir bıyıkla sanki kimlik değiştirmiş Mert Fırat, annede Kıskanmak'tan sonra yine belalı bir roldeki Nergis Öztürk, küçük kızda yeni yetenek Zeynep Oral son derece iyi yönetilmişler ve iyi oynamışlar. Yönetmenin kadın olmasının bunda büyük payı olduğuna da inanıyorum. Kahramanın bir şair olması da ayrıca ilginç! Ensest hep kırsal kesimle özdeş sayılırdı. Bu seçim, olaya başka ve kuşkusuz doğru bir yorum getiriyor: İnsan günahları ve zaafları çevre, mekan ve meslek gözetmeden heryerde, herkeste ortaya çıkabilir. Alengirli ve bulmacalı finaliyle ayrıca dikkat çeken, sorumlu ve yetişkin işi bir film.
ATLIKARINCA ***
Yönetim ve senaryo: İlksen Başarır Görüntü: Hayk Kirakosyan Müzik: Ahmet Kenan Bilgiç Oyuncular: Mert Fırat, Nergis Öztürk, Zeynep Oral, Sema Çeyrekbaşı, Sercan Badur, Oğulcan Güler, Eren Öner Kutu Film