YAZARLAR

04 Eylül 2013, Çarşamba
Logo Farkı
KORAY KODAL Logo Farkı
Yazarın Tüm Yazıları
Volkswagen grubunun, farklı logolarla neredeyse aynı otomobilleri üretip en büyük rakipleri yine kendi grubu içerisinde üretmesine artık iyice alıştık. Örnek olarak kompakt sınıfta A3, Golf, Leon ve Octavia gibi modellerin motor, şanzıman ve şasi sistemleri birbiriyle aynı ama farklı logolar sayesinde farklı müşteri kitlelerine hitap edebiliyorlar.
Yine de müşteri kitlesi otomobilleri ayırt edip, içlerinden en ucuzunu almak yerine ihtiyacınız olan donanımları hangisinin sunduğu, hangisinde daha kaliteli malzemelerin kullanıldığı ya da hangisinin marka imajının daha güçlü olduğu tüketicilerin seçiminde etkili oluyor.
Aynı grup içerisindeki benzerlikler kadar, birbirinden çok farklı müşteri kitlesine hitap eden üreticilerin de ortaklıklarına rastlıyoruz. Mercedes-Benz Citan ve Renault Kangoo örneğinde olduğu gibi. Marka imajına önem veren bir müşteri profilinde Citan'a fiyat farkı ödemek mantıklı gelirken, uygun fiyata neredeyse aynı otomobile ulaşmak isteyenlerin de varlığı unutulmamalı.
Kimi ortaklıkları birbirinden ayırt etmek ise tam bir uzmanlık konusuna girebiliyor. Subaru ve Toyota'nın ortak olarak geliştirdiği BRZ ve GT86 modelleri ise aynı müşteri kitlesine hitap eden farklı logolara sahip otomobiller. Nerdeyse aynı otomobili satmaya çalışan farklı otomobil üreticileri arasında, satış adetleriyle öne çıkma için pazarlama yeteneği öne çıkacaktır. Toyota gibi ağırbaşlı, aile odaklı bir müşteri kitlesinde GT86 gibi bir spor otomobili kabul ettirmek zor olacaktır. Subaru'da ise genç müşteri kitlesinin dinamik otomobillere alışkın olması sayesinde BRZ'nin hedef kitlesine daha çabuk ulaşmasını sağlamalı. Ama Türkiye'deki satış rakamlarına baktığımızda durumun böyle olmadığı, hedef kitle ve marka imajından ziyade pazarlama yeteneği ve daha fazla otomobil ithal edebilenin satışlarıyla rakibini çok geride bıraktığını görüyoruz. ODD verilerine göre Temmuz 2013 sonunda BRZ 2 adet, GT86 47 adet satmayı başarmış.
SON DAKİKA