YAZARLAR

02 Mayıs 2013, Perşembe
Verim İçin Kondisyon Şart
KORAY KODAL Verim İçin Kondisyon Şart
Yazarın Tüm Yazıları
Örneğin spor otomobil kategorisindeki Astra OPC güçlü frenlerine rağmen, fren testlerinde beklediğimiz performansı sergileyemedi. 0-100 hızlanma testinde de fabrika verisine çok yaklaşamayan otomobil, daha iyi lastiklerle daha iyi veriler sunabilir.
Bunun gibi durumlarda bir kez daha görüyoruz ki, günlük olarak kullandığımız otomobillerimizde otomobillerin bakımlarını ve lastik durumlarının kontrollerini ihmal etmemek gerekiyor. Çünkü fabrikanın vaat ettiği verilere ulaşmak için otomobilinizin kondisyonun tam olması gerekiyor. Otomobilinizin, özellikle lastik durumu çok önemli. Bununla birlikte lastik hava basıncını da kontrol etmek gerekiyor. 100-0 km/s fren mesafeniz 38 metreden 45 metreye çıkabilir. Değil aradaki 7 metrelik fark 1 metrelik fark bile kaza yapıp yapmamanızı belirler.
TAM BOY TAM ÇÖZÜM
Son günlerde otomobillerin yedek lastik durumları dikkatimi çekti. Dacia Sandero Stepway'de olduğu gibi kimisinin yedek lastiği opsiyonel olarak sunuluyor, kimisinde küçük boy yedek lastik bulunuyor, kimisinde ise tamir kiti var. Hyundai i40'da olduğu gibi, bagaj hacminden ve maliyetten ödün vermekten korkmayanlarda ise tam boy yedek lastik var. İçlerinden en pratiği, lastik değiştirmeye gerek bırakmayan, tamir kiti. Lastiğe supaplardan hava ile birlikte aktarılan kimyasal sıvı, lastiğin patlağını kapatabiliyor. Ama lastiğiniz yarıldıysa tamir kiti çözüm olmayabilir. İkinci en iyi çözüm, küçük ve hafif yapısıyla "küçük boy" yedek lastik. Bagajdaki yerinden çıkarması çok kolay olan bu tip lastiklerin amacı en yakın lastikçiye ya da servise ulaşmanızı sağlamak. Benim tercihim ise tam boy yedek lastik. Bir Pazar sabahı seyahate çıktınız, sapa bir yerde lastiğiniz yarıldı küçük boy lastik ile oldukça düşük hızda ve aracınızın dengesi şaşmış bir şekilde ilerlemek zorunda kalacaksınız. Tam boy lastikle ise sorununuz tam olarak çözülüyor.
SON DAKİKA