YAZARLAR
Ama gerekçesi enteresan: Trafikte yaşanan tehlikelerin azaltılması. Keşke sadece içki değil de ahmaklık da yasaklanabilse. Çünkü trafikte içki içmediği halde ahmakça "dolaşan" o kadar çok sürücü var ki. Dolaşan diyoruz çünkü trafikte gezilmez, dolaşılmaz, trafikte bir yerden bir yere ulaşma amacı dışında hareket etmek doğru değildir. Etrafa, çevredeki binalara değil trafiğe odaklanmak gerekir. Kurallara uymak gerekir. Yapılan hamleleri sinyal vererek diğer araçlara belli etmek gerekir. Trafik şaka değildir. İnsanların canını alıp yakınlarının hayatlarını değiştirebilirsiniz. Sorsan herkes bunu bilir. Ama kaç kişi uyguluyor kuralları? Madem uygulamıyor, bu noktada kanun uygulayıcılar devreye girmeli. Sadece içki yasaklansa ne olacak. Uyuşturucu içer, bali, çakmak gazı koklar, kafa bulmak isteyen bulur. Sorunun çözülmesi trafik uygulamalarının sürekli olmasıyla mümkündür. Geçici değil, sabit, hız radar sistemlerinin Avrupa ve ABD'de olduğu gibi konulması gerekiyor. Ve bu cezalar en hızlı şekilde tahsil edilip uygulanmalı ki caydırıcılığı olmalı. Geçtiğimiz hafta Almanya'daydım. Dağ yollarında denk geldiğimiz eski Formula 1 Pilotu David Coulthard'ın, altındaki Mercedes-Benz SLS AMG ile hız kurallarına ve araçlar arasındaki takip mesafesine ne kadar özen gösterdiğine şahit oldum. Hızlı otomobil, hızlı pilot ama kurallar neyse ona uyuyor! Aynı gün; MINI Driving Experience için Salzburgring'de bize verilen eğitimlerden biri, viraj içinde panik fren yapmaydı. Eğitmen; "İki gündür dağ yollarından geçiyorsunuz, aniden yola bir kaya düşse ve siz de durmak zorunda kalsanız, karşı şeritten gelen araca da çarpmadan aracınızı şeridinizde tutmayı başarabilecek misiniz?" diye sordu. "Tam benim konum, her hafta testlerde onlarca kere fren mesafesi ölçümü yapıyorum" diye geçirdim aklımdan. Önce 90 km/s hızla fren yaptık. Aracı kendi şeridimde tutup başarılı bir şekilde durdurdum. Ardından 100 km/s ve sonra 110 km/s hızla yaptık. Eğitmen tebrik edip "mükemmel" takısını da yapıştırdı hemen. "Fren benim işim ne de olsa" deyip, bu sefer de 120 km/s hızla aynı viraja girdim ve frenaj… Aracı virajda tutmak ne mümkün! Hooop, karşı şeritteyim (trafiğe kapalı alan olduğu için sıkıntı yok). Eğitmen bu simülasyonda maksimum hızın 110 km/s olduğunu ve daha hızlı girildiğinde ne kadar becerikli olursak olalım, aracı şeritte tutmanın mümkün olmadığını belirtti. Bu hikayeden bir kez daha anlıyoruz ki, hız sınırları bilinçli konuluyor ve hayat kurtarıyor. Kurallara uyulmuyorsa görevliler yaptırımları uygulamalı. Ama yasaklar genellikle toplum üstündeki baskıyı arttırıp huzursuzlukları daha da arttırır.
DİĞER YAZILARI
- Kanal Değiştirmeyen Reklam Bir reklam dönüyor televizyonda. Şehrin her köşesinde kıpkırmızı Ferrari’ler dolaşıp duruyor. 24 Nisan 2012, Salı
- Şaka, İşe mi Yaradı? 1 Nisan’da enteresan bir şaka kendini dijital ortamda gösterdi. 16 Nisan 2012, Pazartesi
- Yaratıcılıkta Sınırlar Zorlanıyor Dergilerdeki ilanları okuyan biriyimdir. Çünkü ilan veren markanın yaratıcılığını sergilemesi için kısıtlı alanda ne gibi dikkat çekici yenilikler yapabileceğini görmemizi sağladığını düşünüyorum. 09 Nisan 2012, Pazartesi