YAZARLAR

13 Şubat 2012, Pazartesi
Otomobil Üretirken...
KORAY KODAL Otomobil Üretirken...
Yazarın Tüm Yazıları
Buraya yeni nesil taşımacılığın nasıl olması gerektiğinin inceleneceği bir toplantı için geldik. Şehirlerin kalabalıklaşması, sokakların darlığı, yakıt fiyatları ve üretim maliyetleri gibi farklı değişkenlere üretilen çözümleri dinlemeye başladık. Toplantı boyunca karşımızda bir örtü ve altında da Mercedes- Benz'in nakliye sorununa yeni çözümü, hafif ticari araç sınıfına yeni başlangıcı gizlenmişti. Toplantı sonunda nasıl bir araç bizi karşılayacak düşüncesiyle bir gözümüz sürekli örtünün üzerindeydi. Ama sonunda köpükten yapılan bir maket (ki bu da hala gizlilik sürecinin devam etmesi sebebiyle tam olarak gösterilmedi) ve 3 adet çizim görseli elimize geçti. Üstelik aracın hangi motor seçeneklerine sahip olacağının da kesin bir bilgisi de yoktu henüz. Ama bu kadar soru işaretine rağmen toplantı sonunda oldukça heyecan uyandırıcı ve tatmin edici bilgiler edindik. Bu bilgilerin detayları sayfa 18'deki "Yenilik" konumuzda bulabilirsiniz. Ama benim aktarmak istediğim otomobil üretmenin ne kadar ciddiye alındığı ve ne kadar farklı yönleriyle irdelendiği. Konuların uzmanları tek tek gelerek sunumlar yaparak yeni nesil şehir taşımacılığının nasıl olması gerektiğinden bahsetti. Ticari Araçlar Global İletişim Başkanı Heinz Gottwick gelerek, şehirlerin nasıl bir taşımacılık ihtiyacı olduğundan ve yakın gelecekte nasıl ihtiyaçlara yönelmek gerektiğini aktardı. Örneğin, nehir kenarındaki bir yerleşim birimine yapılacak nakliyelerde teknelerin kullanılması, dar sokaklar için küçük ticari araçların olması ve artık şehre büyük ticari araçların girmemesi gerektiği konunun özetiydi. Ardından sunum yapan Dr. Hans-Georg Hausel insan beyninin fonksiyonlarını, bir markanın nasıl oluşturulması gerektiğini ve insan beynine nasıl ulaşılabileceğini anlattı. Bu konu ayrı bir köşe yazısı olacak kadar geniş. Ama, Mercedes-Benz'in bir otomobili yollara çıkartmadan ne kadar detaylı araştırmalar yaptığına şahit olmak insanın ufkunu genişletiyor. Türkiye'nin kendi otomobil markası olacaksa bu işe kendini adayarak, tıpkı bize sunumlar yapan farklı konulardaki uzmanlara ve beyinlere ihtiyacı olduğunu bir kez daha görmüş oldum.
SON DAKİKA