YAZARLAR

12 Haziran 2013, Çarşamba
Spor Mu, Sportif Mi?
ERAY ÖZGÜR Spor Mu, Sportif Mi?
Yazarın Tüm Yazıları
Bunda haber değeri ne olabilir ki? Markanın açıklamasında, satışların bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 13 arttığı da yer alıyor ama bunun da bir önemi yok. Burada haber niteliği taşıyan konu, "spor otomobil" tanımı. Porsche, bu açıklamayı 2002'den önce yapsaydı, okur geçerdim. Ancak Alman marka, 2002'den bu yana Cayenne ve 2009'dan beri de Panamera gibi pek de "spor otomobil" olmayan otomobillere sahip. 2002'den önceki Porsche ailesine bakalım: 911 ve Boxster. Gerçek spor otomobiller. Bugünkü Porsche ailesine bakalım: 911, Boxster, Cayman, Cayenne ve Panamera (918 Spyder henüz yollara çıkmadığı için saymıyorum). Peki yeniden başa dönüp, Porsche'nin sattığı bu 15.020 "spor otomobil"in kaçı 911, Boxster ve Cayman biliyor musunuz? Toplamda 5.805 adet! Yani geriye kalan 9.215 otomobil Cayenne ve Panamera'lardan oluşuyor. Bu ikili benim de favori otomobillerim arasında ama ne Cayenne ne de Panamera asla bir spor otomobil değil. Sportif desek tamam. Birinin boş ağırlığı 2 tondan başlarken, bir diğerinin uzunluğuysa 5 metre. Kabul, sürüş dinamikleri konusunda her ikisi de türlerinin en sportif ve dinamik modelleri ama asla bizim bildiğimiz "spor otomobil" Porsche değiller.
MESAİ BİTER, POLİS GİDER
TEM'de bildiğiniz gibi EDS'ye alternatif PDS (Polis Denetleme Sistemi (!)) görev yapıyor. Emniyet şeridi ihlalleri, görevli trafik polisleri tarafından kontrol altında tutuluyor. Ya da tutulmaya çalışılıyor. Olimpiyatlara aday, bilmem kaç milyar dolarlık, dünyanın en büyük havalimanlarından birini ve dünyanın en gelişmiş kıtalararası köprülerinden birini inşa etmeye hazırlanan bir şehirde bu yöntemin kullanılması bence herkese hakaret. Neyse esas mesele bu değil. Polisler trafiğin yoğun olduğu saatlerde bir şekilde faydalılar belki ama sonrasında, mesai bitiminde bütün şeritler Allah'a emanet.

HAFTANIN YOL ŞARKISI
Cem Karaca-Ceviz Ağacı
Yorumsuz…
SON DAKİKA