Küresel sosyal medya kullanıcı tabanı son 12 ayda yüzde 5'ten fazla artış göstermiş ve dünyanın toplam nüfusunun yüzde 59'una denk düşmüştür. Dünya nüfusunun yüzde 82'si haberler dijital ortamdan almaktadır. Özellikle 18-24 yaş arası katılımcıların neredeyse 3/2'si sosyal medyayı haber kaynağı olarak kullanmaktadır. Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından hayata geçirilen Sosyal Ağ Haritası verilerine göre Türkiye'de de internet ve sosyal medya kullanımı bir hayli yüksek.
"TÜRKİYE'DE İNTERNET ERİŞİM ORANI YÜZDE 93,1"
Dijital İletişim Araştırmacısı Doç. Dr. Ali Murat Kırık: "İnternet kullanıcıların yüzde 35,6'sı 2-4 saat aralığında internette vakit geçirmekte iken, 0-2 saat diyenlerin oranı yüzde 21,8, 4-6 saat diyenlerin oranı yüzde 22,6'dır." ifadesini kullandı ve sözlerine şöyle devam etti: "İnternetten alışveriş yapan kullanıcıların yüzde 76,7'si giyim-tekstil-ayakkabı-aksesuar aldığını, yüzde 28,5'i kozmetik-güzellik ürünlerini tercih ettiğini, yüzde 26,9'u ise elektronik ürünleri satın aldığını belirtmiştir".
"EN YOĞUN KULLANILAN WHATSAPP"
Türkiye'de sosyal medya kullanımı ise neredeyse rekor seviyededir. Türkiye'de en yoğun kullanılan sosyal medya mecrası yüzde 81,4'lük oranıyla WhatsApp olurken ikinci sırada yüzde 74,6'lık oranıyla Instagram'ın olduğunu belirten Doç. Dr. Ali Murat Kırık şunları söyledi: "Facebook kullanımı yüzde 38,3; YouTube yüzde 32,5; Twitter ise yüzde 23,2'dir. Nüfusun yüzde 19,4'ü 0-1 saat; yüzde 40,4'ü 1-2 saat; yüzde 28,6'sı 2-4 saat; yüzde 7,6'sı 4-6 saat; yüzde 4'ü ise 6 saatten fazla sosyal medyada vakit geçirmektedir. Türkiye nüfusunun yüzde 98,8'i sosyal medya kullanıcısıdır".
İstatistiklere göre Türkiye'de internet erişim oranı yüzde 93,1
Mobil internet kullanım oranı yüzde 31,2
Kablosuz ağ üzerinden internete erişim oranı ise yüzde 9,5
Hem mobil internet hem de Wi-fi üzerinden internete erişen kullanıcıların oranı yüzde 59,3
Evde internet bağlantısı olan kullanıcı oranı yüzde 79,9.