İstanbul'un en önemli meydanı Taksim'in yayalaştırılmaya çalışılması birçok tartışmayı beraberinde getirmişti. Meydanın insansızlaştıracağını öne süren bazı sivil toplum örgütleri protesto gösterileri düzenlemişlerdi. Projenin hayata geçirilmesi için ilk kazma öğle saatlerinde vuruldu.
Taksim'de çalışmalar tünelin yer altına gireceği iki noktadan başlatıldı. Cumhuriyet Caddesi'ndeki Divan Otel'in önüne kadar alt yapı çalışmaları kapsamında bariyerler çekildi. İş makineleri çalışmalara başladı. Çıkan molozlar kamyonlara yüklendi. İstiklal Caddesi'ni Tarlabaşı Caddesi'ne bağlanan Zambak Sokak'ta taşlar sökülerek sokağın altından geçen elektrik, gaz ve kanalizasyon borularının yerleri değiştirilmeye başlandı. Yola bariyer koyma işlemi Tarlabaşı Sakızağacı kısmında da başladı.
Taksim Projesinin onaylanan ilk etabında yeraltı tüneli Tarlabaşı-Harbiye yönünde 400 metre, Harbiye-Tarlabaşı yönünde 320 metre uzunluğunda olacak. Projenin bir yıl içinde tamamlanması planlanırken, inşaat sırasında Taksim'deki bazı yerler trafiğe kapatılacak.
Taksim Meydanı'nın yayalaştırılmasının güzel olduğunu ifade eden esnaflar, işlerinin yol çalışması sebebiyle azalacağını belirtti.
Yolun kapanmaması gerektiğini ifade eden Esnaf Mehmet Okan, "Yol kapanırsa, biz malları nasıl getireceğiz?" dedi. Taksim'in şu anki halinin güzel olduğunu belirten Seda Dokumacı "Değişim sonrasında Taksim'in daha kötü olacağına inanıyorum." diye konuştu.
Kentsel dönüşüm ile birlikte Taksim'in daha da güzel olacağına inandığını aktaran Tarkan Güngören ise, "Ancak buranın esnafı olarak bilgilendirilmiyoruz. Bizim de ekonomik durumumuzu ayarlamamız gerekiyor. Bakıyoruz setler çekiliyor. Bunu bilmeye hakkımız var." ifadelerini kullandı.
Taksim Meydan düzenleme çalışmaları başladı. Yaklaşık 240 gün sürecek çalışmalar sırasında trafiğin aksamaması için alternatif güzergahlar belirlendi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen Taksim Meydan Düzenleme Projesi'nde çalışmalara başlandı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan açıklamaya göre ilk olarak Zambak Sokak ve Divan Oteli tarafında başlatılan çalışmalarla elektrik ve su altyapıları deplase edilerek korunuyor. 5 Kasım 2012 Pazartesi gününden itibaren Cumhuriyet Caddesi'nde başlayacak çalışmalar kapsamında Tarlabaşı Bulvarı'ndaki mevcut otopark ile Divan Oteli önüne kadar olan 400 metrelik kısım trafiğe kapatılacak. Yaklaşık 240 gün sürecek çalışmalar sırasında trafiğin aksamaması için trafik sirkülasyon planları hazırlandı. Trafik Tarlabaşı-Harbiye yönünde; Taksim Meydanı üzerinden Mete Caddesi-Asker Ocağı Caddesi-Cumhuriyet Caddesi (Divan Oteli önünden); Harbiye-Tarlabaşı yönünde ise Cumhuriyet Caddesi (Divan Oteli önünden), Abdulhakhamit Caddesi ve Tarlabaşı'ndan verilecek.
II Numaralı Koruma Kurulu'nun 10 Ekim 2012 tarihli kararıyla başlayacak Taksim Meydan Düzenleme Projesi sayesinde Taksim Meydanı araç trafiğinden arındırılarak, yayaların kullanımına açılacak. Meydanı yayalaştırma projesi ile Tarlabaşı Bulvarı-Cumhuriyet Bulvarı araç trafiği yer altına alınacak. Tarlabaşı'ndan gelen araçlar kesintisiz bir şekilde Harbiye, Taşkışla, Dolmabahçe yönüne gidebilecek. Gümüşsuyu, Sıraselviler ulaşımı Mete Caddesi üzerinden AKM önü-The Marmara Otel önünden yüzeyden sağlanacak.
Cumhuriyet Caddesi üzerinde Tarlabaşı-Harbiye yönünde 400 metre, Harbiye-Tarlabaşı yönünde 320 metre uzunluğunda tek tünel yapılacak. Anıt etrafındaki araç trafiği, otobüs ve duraklar meydandan kaldırılacak. Gezi Parkı, AKM önü, Talimhane ve İstiklal Caddesi'ne yayalar trafik kesintisi olmadan ulaşabilecek. Araç alt geçidi, Tarlabaşı Bulvarı istikametinde mevcutta bulunan araç otoparkından Divan Oteli önüne kadar devam edecek. Böylece Taksim, yaklaşık 100 bin metrekarelik yayalaşmış bir meydana kavuşmuş olacak.