Konya'daki bir teknoloji firmasına internet üzerinden ulaşarak geçtiğimiz haziran ayında kapıda ödeme şartıyla kablosuz kulaklık siparişi veren Semih A. adlı vatandaş, iddiaya göre firma çalışanlarının kendisini arayarak 2 kez onay almasına karşı kargo geldiğinde ürünü kabul etmeyi firmaya geri gönderdi. Teknoloji firması da, gönderdiği kulaklığı almayan müşteri hakkında suç duyurusunda bulundu.
"KARGOYU KEYFİ ALMAZSA FİRMA ZARARA UĞRAR"
Hiçbir sebep yokken kargonun alınmamasının haklı sebebi bulunmadığını belirten firma, "Fiziki olarak kulaklık gönderilerek müşteri kapıda kulaklığı incelemekte ve ödemesini kapıda ödeme yöntemiyle yapmaktadır. Firmanın kargo ücreti, reklam, kurye ve personel giderleri bulunmaktadır. Müşteri keyfi davranışla kargoyu almazsa firma zarara uğrar" dedi.
"HAKLI SEBEPLE İADE ETSE TALEPTE BULUNMAZDIK"
Müşteriden onay alınarak kargonun gönderildiğini de kaydeden firma, müşteriye güvenerek kulaklığı göndermek için ciddi bir masraf yaptıklarını belirtti. Ancak müşterinin kulaklığın gönderilmesini onayladığı halde iade prosedürü dahi yapılmadan kargoyu hiç almadığını ifade eden teknoloji firması, müşterinin haklı sebeple kargoyu iade etmesi halinde herhangi bir talepte bulunmadığını da ekledi.
"MÜŞTERİ KARGO BEDELİNİ FİRMAYA YÜKLEYEMEZ"
Firmanın resmi internet sitesinde yayınladığı satış şartnamesinde, satış politikası gereği siparişlerin tamamında müşterilerden 2 kez onay alındığı ve onay alınmadan ürün gönderimi yapılmadığı bilgisine de yer verilen suç duyurusu dilekçesinde, bu nedenle ürünlerin teslim alınmasının mecburi olduğu aktarıldı.
Haklı bir sebep yokken kargonun geri gelmesine sebebiyet veren müşterinin kargo bedelini firmaya yükleyemeyeceği de kaydedildi. Müşteri ile ticari sözleşme kurulduğunu belirten firma, güveninin suiistimal edildiğini söyledi.
Firma "ticaret ilişkisi nedeniyle güveni kötüye kullanma" ve "ticari zarara sebebiyet verme" suçlarından suç duyurusunda bulundu. Kulaklık siparişi verip almayan müşteri hakkında soruşturma başlatıldı.