Vatandaşların yoğun talepte bulunduğu şehir dışına çıkma izni yani Seyahat izin belgesi başvurusu ile ilgili detaylar vatandaşlar tarafından yoğun olarak araştırılan konuların başında yer alıyor. Gün içerisinde birçok vatandaş konuyla ilgili olarak özellikle bu belgeyi alabilmenin şartlarını merak ederken öte yandan bu belgenin başvurusu yalnızca valilik ve kaymakamlık gibi yerlerden değil e devlet sistemi üzerinden elektronik başvuru ile de gerçekleştirilebiliyor. Birçok şehirde binlerce insanın talep ettiği bu belgeler yalnızca mühim nedenlerle başvuru yapan kişilere veriliyor. Buna göre; Seyahat izin belgesi başvuru şartları nelerdir, kimlere verilir? Seyahat yol izin belgesi nasıl ve nereden alınır? İşte konuya dair tüm detaylar…
Şehirler arası yollar ne zaman açılacak, Seyahat izin belgesi nasıl alınır? Sorusu vatandaşların son günlerde araştırdığı konular arasında yer alırken her gün binlerce insan valilik ve kaymakamlık binaları önünde sıra olmaya devam ediyor. İçişleri Bakanlığı yayınladığı genelgede kısıtlamanın 30 büyükşehir ve Zonguldak il sınırları bölgelerini kapsadığını duyurmuştu.
İşte konuya dair tüm detaylar...
SEYAHAT İZİN BELGESİ NASIL VE NEREDEN ALINIR? ŞEHİR DIŞINA ÇIKMA İZNİ BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Valiliklere gönderilen genelgeler ile bazı yolcular - Birinci dereceden yakını olan kişinin vefatı veya ağır hastalığı olan, son on beş gün içerisinde gelen kalacak yeri bulunmayan vatandaşlar - valiliklerden alacakları onay sonrasında şehirler arası yolculuk yapabilecek. Peki, Özel araçla şehirler arası yolculuk yasak mı, seyahat izin belgesi başvurusu nasıl yapılır, belge ne zaman çıkar? İşte konuya ilişkin yapılan açıklamalar…
ŞEHİR DIŞINA ÇIKMAK YASAK MI?
Ülkemizdeki salgın nedeniyle alınan tedbirlerin başında şehir dışına çıkış kısıtlaması gelirken bazı koşullar dışında Zonguldak da dahil olmak üzere 30 büyükşehirde ise şehirlere giriş ve çıkışlar 4 Nisan saat 00:00 itibariyle özel araçla çıkışlara dahil olmak üzere yasaklandı.
SEYAHAT İZİN BELGESİ NASIL ALINIR?
Seyahat edecek vatandaşlarımızın artık kaymakamlıklara gitmesine gerek kalmadı. Seyahat İzin Belgesi başvuruları e-Devlet üzerinden yapılabilecek.
Seyahat izin belgesi nasıl alınır? | Video
SEYAHAT İZİN BELGESİ NASIL ALINIR?
E-devlet ekranından seyahat izin belgesi almak için öncelikle TC kimlik no ve e devlet şifresi ile giriş yapılıyor. Giriş yapmanın ardında İçişleri Bakanlığı bölümünde yer alan "e Başvuru" kısmına giriliyor. Seçenekler arasından "Seyahat İzin İşlemleri" seçilerek form doldurulma işlemi gerçekleştiriliyor.
Büyükşehir statüsündeki 30 ilimiz (Adana, Ankara, Antalya, Aydın, Balıkesir, Bursa, Denizli, Diyarbakır, Erzurum, Eskişehir, Gaziantep, Hatay, İstanbul, İzmir, Kahramanmaraş, Kayseri, Kocaeli, Konya, Malatya, Manisa, Mardin, Mersin, Muğla, Ordu, Sakarya, Samsun, Şanlıurfa, Tekirdağ, Trabzon, Van) ile Zonguldak ili için;
1- Büyükşehir statüsündeki 30 ilimiz ile Zonguldak il sınırlarından kara, hava ve deniz yolu ile (toplu ulaşım aracı, özel araç ve yaya vb.) yapılacak tüm giriş/çıkışlar 03 Nisan 2020 Cuma günü saat 24.00'den itibaren 15 günlük bir süre için geçici olarak durdurulacaktır.
2- Bu illerimizde yaşayan/bulunan tüm vatandaşlarımızın belirtilen süre boyunca illerinde kalmaları esas olacaktır.