Ülkemizde corona virüsüne karşı önlem nedeniyle bazı düzenlemeler getirilirken son olarak şehir dışına çıkış yasağı vatandaşların gündemine geldi. İçişleri Bakanlığı'nın internet sitesinde yer alan genelgeye göre bazı koşullar dışında şehirler arası otobüs ile geçiş yapmak yasaklandı. Ancak birinci derece yakınları vefat eden veya ağır hastalığı olanlar ile son on beş gün içerisinde gelmiş olduğu yerde kalacak yeri bulunmayan vatandaşlar izin belgesini yetkili kurumlardan alarak şehir dışına çıkabilecek. Peki, Seyahat izin belgesi nereden ve nasıl alınır? Seyahat izin belgesi nedir, nereye başvurulur?
Şehirler arası seyahat etmesi zorunlu olan kişiler, valilerin ve kaymakamların koordinesinde oluşturulacak Seyahat İzin Kurulu'na başvuru yaparak bu belgenin düzenlenmesi talebinde bulunabilecek. Talebi uygun görülenler şehir dışına çıkabilecek.
İşte diğer detaylar…
'Seyahat izin belgesi' nasıl, nereden alınır? İşte Seyahat izin belgesi için neler gerekli? | Video
OTOBÜS SEFERLERİ SAAT 17:00'DEN SONRA VALİLİK İZİNİNE TABİ
Bu kapsamda; Sağlık Bakanlığı ve Bilim Kurulu'nun tavsiyeleri doğrultusunda alınan kararların etkinliğinin arttırılarak virüsün yayılmasını engellemek, toplum sağlığı ve kamu düzeni korumak için şehirler arası yolcu taşımacılığı yapılan otobüs seferleri ile ilgili olarak alınan tedbirler genelgede şöyle yer aldı:
* Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatı ile iller arası otobüs seferleri 28.03.2020 tarihi 17:00'den itibaren ancak valiliklerin izni ile yapılabilecektir.
* Tüm vatandaşlarımızın bulundukları şehirde kalmaları esastır. Ancak tedavi ihtiyaçları nedeniyle doktor kararıyla sevk edilen, birinci derece yakınları vefat eden veya ağır hastalığı olanlar ile özellikle son on beş gün içerisinde gelmiş olduğu yerde kalacak yeri bulunmayan vatandaşların şehirler arası yolculuk yapması valilik izni ile gerçekleştirilebilecektir.
Seyahat İzin Kurulu onayı gerekli!
Seyahat İzin Kurulu, vali ya da kaymakamın belirleyeceği kamu görevlisinin başkanlığında, emniyet temsilcisi, belediye temsilci, otogar sorumlusu ve ilgili meslek odası temsilcisi yoksa konuya ilişkin sivil toplum temsilcisinden oluşacak. Bu kurullar, otogarlarda görev yapacak, bu amaçla görevin niteliğine uygun yerlerin tahsis edilmesi sağlanacak.
Seyahat İzin Kurulu tarafından şehirler arası otobüs seyahat izin belgesi verilen vatandaşlar tarafından yapılan başvurular dikkate alınarak otobüs seferi planlaması yapılacak ve ilgililere bilgi verilecek.