Azerbaycan Havayolları'nın Airbus 319 tipi yolcu uçağı, içinde 2'si bebek 119 yolcu ve 7 mürettebatla birlikte dün saat 10.38'de İstanbul Atatürk Havalimanı'nın olaylı pisti 05-23'e inişe geçti. Piste geç teker koyan ve bu yüzden yavaşlayamayan uçak, son pist çıkışından dönemeyerek toprak zemine saplandı. Toprak zemine hızla giren uçağın ön dikmesi kırıldı. Motorları ve burnu üzerine yatan uçakta bulunan yolcular, olayın hemen ardından tahliye edilerek terminale alındı. Olay yerine gelen itfaiye ekipleri zaman kaybetmeden uçağı bulunduğu yerden kurtarma çalışmalarına başlarken, pist uçuşlara kapatıldı. Uçakta bulunan yolculardan Erdoğan Daldal, piste indikten sonra uçağın hızını bir türlü düşüremediğini anlatarak, "Uçak fren yaptı ama bir türlü duramadı. Pistin sonlarına yaklaştığımızda bir anda sarsıldık. Uçağı keskin bir lastik kokusu ve duman kapladı. Herkes paniğe kapıldı" dedi.
DHMİ: HIZI YÜKSEKTİ
Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) yetkilileri Azerbaycan Havayolları uçağının piste geç teker koyduğunu ve hızının gerekenden çok yüksek olduğunu belirtirken, havacılık uzmanları ise uçağın inişinin ardından motorun itiş gücünü terse çeviren ve frenlemeye katkı yapan motor "revers" lerinin kapalı olduğuna, uçağın hızını azaltan kanatlarda bulunan flapların da açık olması gerekirken kapalı olduğuna dikkat çekti. Atatürk Havalimanı'nın 3 pistinden birisi, eski adı 06-24 olan 2 bin 600 metre uzunluğundaki 05-23 pistinde, 4 Ekim 2009'da JAT Havayolları'nın, 16 Kasım 2008'de Romanya Tarom Havayolları'nın uçakları pistten çıktı.