İstanbul'da yaşayan ve Koç Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nde 4. sınıf öğrencisi olan yüzde yüz görme engelli Nail Ölmez, metrobüste yolculuk yaparken çektiği video ile 'sesli anons' sisteminin çalışmamasından kaynaklı sorunlarını anlattı. Sorunlarını İETT Genel Müdürlüğü'ne defalarca iletmesine rağmen bir çözüme kavuşamadığını ifade eden Ölmez, çektiği video ile vatandaşlardan yoğun destek gördü. Ölmez, çektiği videoda şu ifadelere yer verdi, "Merhabalar, şu anda metrobüsün içerisindeyim. Zincirlikuyu'ya doğru gidiyorum. Yaklaşık bir aydır yaşadığım bir problemi anlatmak için bu videoyu çekiyorum. Hatta bir aydır çoğalan ve iki seneye yakın bir süredir yaşadığım bir problem. Eskiden bildiğimiz gibi İstanbul'da bütün otobüsler, metrobüsler, metrolar engelli yolcuların erişilebilirliğini arttırmak için, kullanımını kolaylaştırmak için sesli şekilde hangi durağa geldiklerini veya sonraki durağın hangi durak olduğunu belirtirlerdi. Sesli anons sistemi vardı. Dikkat ettiniz mi bilmiyorum? Son zamanlarda kesinlikle sesli anons sistemi çalışmıyor."
"35-40 TANE KAYIT AÇTIRMIŞIMDIR AMA ÇÖZÜM SAĞLANMADI"
Sorunlarını duyurmak ve çözmek için yoğun çaba harcadığını belirten Ölmez ifadelerine şöyle devam etti, "Bununla alakalı 153'e, Beyaz Masa ekibine minimum 35-40 tane kayıt açtırmışımdır ama çözüm sağlanmadı. Eskiden çok rahat bir şekilde ulaşımımı sağlayabiliyordum, hangi durakta olduğumu bildiğim için, ama son zamanlarda erişilebilirlik konusu bir sorun haline geldi ve bir yerden bir yere tek başına gidip gelebilmek zulüm haline gelmeye başladı. Kayıtlardan da sonuç alamadığım için bu videoyu çekip sizlerle paylaşmak istedim. İBB'ye sesimi doğal, legal yollarla duyuramadığım için sosyal medya yardımıyla sizlerin yardımıyla duyurmayı istedim. Herkese iyi akşamlar."
"PROBLEM GENEL KAPSAMDA"
Yaşadığı problemin genel kapsamda olduğunu ve tek tek tespit etmenin mümkün olmadığını ifade eden Ölmez, "Yüzde yüz görme engelliyim. Toplu taşıma aracı olarak genellikle metrobüsü kullanıyorum. Bahsettiğim sorun farklı semtlerde ve ilçelerde kullandığım otobüslerde de mevcut. Problem genel kapsamda ve birkaç hatta olan bir durum değil" dedi.
"SON BİR YILDIR SÜREKLİ İBB'YE ŞİKAYET KAYDI OLUŞTURUYORUM"
İETT Genel Müdürlüğü'nün sorunu çözmek için uğraştığını söylediğini ama bir çözümün olmadığını dile getiren Nail Ölmez, "Özellikle son bir yıldır sürekli İBB'ye şikayet kaydı oluşturuyorum. İETT Genel Müdürlüğü sorunu çözmek için çalıştıklarını söylüyor ama bir çözüm yok. Sürekli hangi hatta problem yaşadığımı soruyorlar. Sorunun genel kapsamda olduğunu söylememe rağmen bunu ısrarla göz ardı ediyorlar. Ayrıca onlara da belirttiğim gibi İstanbul'un her otobüsüne, metrobüsüne tek tek binip sorun tespiti yapmam mümkün değil, bu benim görevim de değil" cümlelerini ifadelerine ekledi.
Sosyal medyadan paylaştığı video ile vatandaşlardan da yoğun destek alan Ölmez, uzun zamandır çözülemeyen sorunları için destek bekliyor.