Karayolları Genel Müdürlüğü 1. Bölge Müdürlüğü'nün ihale ettiği bakım, onarım, asfaltlama ve ıslah çalışmaları devam ediyor. Yüklenicisi İSFALT A.Ş. olan Haliç Köprüsü'nün bakım ve onarımı ile asfaltının yenilenmesi çalışmaları, planlanandan 9 gün önce bitirilmişti. Haliç Köprüsü'yle eşzamanlı başlayan Ayamama Deresi'nin ıslahı ile ilgili çalışmalarda da programın önünde gidiliyor.
Islah çalışmalarını yürüten İSFALT ekiplerinin, çalışma yapılan kısımları asfaltlamasıyla TEM Otoyolu'nun ana gövdesinde kapalı şerit kalmadı ve otoyol çift yönlü olarak ulaşıma açıldı. Böylelikle Haliç Köprüsü'nün tamamen ulaşıma açılmasıyla rahatlayan D-100 Karayolu'ndan sonra, TEM Otoyolu ana gövdesindeki trafik de normal seyrine dönmüş oldu. Bu arada Mahmutbey Kavşağının, Basın Ekspres Yolu Atatürk Havalimanı-Başakşehir istikametinden gelip Edirne istikametine dönen kolu da trafiğe açıldı.
ÇALIŞMALARDA BÜYÜK YOL ALINDI
Mahmutbey kavşağının diğer kısımlarıyla ilgili çalışmalara devam edildiği belirtilen açıklamada şöyle denildi: "Başakşehir trafiği servis yolundan sağlanıyor ve buranın ulaşımında herhangi bir sıkıntı yaşanmıyor. Mahmutbey kavşağının Başakşehir-Masko istikametlerinden gelip Ankara istikametine giden kolu trafiğe kapalı; trafik eski kavşak kolundan akıyor. Kavşağın Basın Ekspres Yolu Atatürk Havalimanı istikametinden gelip Ankara istikametine giden kolu da trafiğe kapalı; ulaşım servis yolundan sağlanıyor. Ayamama deresi ıslahı kapsamında, yapımı planlanan 437 adet fore kazıktan 372'si, kazıkları birbirine bağlamak için kullanılan 17 adet beton döşemeden de 15'i tamamlandı. Çalışmaların 2012 sonuna kadar bitirilmesi öngörülüyor."
HALİÇ KÖPRÜSÜ'NE MASTİK ASFALT
Öte yandan 18 Haziran'da başlayan ve 9 Eylül'de bitirilen Haliç Köprüsü'nün bütün kollarında, çelik köprüler için en uygun tür olan mastik asfalt uygulandığı belirtildi. Mastik asfalt; esnekliğe ayak uydurmasının yanında su geçirmiyor, nem ve yağıştan olumsuz etkilenmiyor, izolasyon sağlıyor, sıkıştırma gerektirmiyor ve genleşme-büzülmelere karşı direnç gösterip çatlamıyor. Tamamen geri dönüştürülüp yeniden kullanılabilmesiyle de çevreci üretim ve uygulama ilkelerine uyum sağlıyor.