Üsküdar açıklarında panik dolu anlar yaşandı. Batum'dan Suudi Arabistan'a seyreden 80 metre boyundaki AYED 1 isimli kuru yük gemisi ile İspanya'dan Batum'a seyreden 180 metre boyundaki BUNUN ACE isimli dökme yük gemisi Üsküdar açıklarında çarpıştı. Ölen ya da yaralananın olmadığı kaza sonrası gemiler Ahırkapı Demir Bölgesi'ne çekildi. Gemilerin seyir takip rotası facianın son anda önlendiğini bir kez daha gözler önüne serdi.
Uzak Yol Kapanı, Deniz Hukukçusu ve Deniz Emniyet Derneği Başkanı Cahit İstikbal, kazanın nedenlerini SABAH'a değerlendirdi.
Batum'dan Suudi Arabistan'a seyreden 80 metre uzunluğundaki AYED 1 isimli kuru yük gemisi ile İspanya'dan Batum'a giden 180 metre uzunluğundaki BUNUN ACE isimli dökme yük gemisi Üsküdar önlerinde birbirlerine sürttü. Kaza sonrasında BUNUN ACE isimli dökme yük gemisi Paşalimanı sahiline çarpmasına ramak kala Kıyı Emniyet Genel Müdürlüğü'ne ait kurtarma römorkörleri tarafından son anda kurtarıldı.
Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğüne ait KURTARMA-2, KURTARMA-5 ve MEHMETÇİK römorkörleri ile KEGM-4 hızlı tahlisiye (can kurtarma) botu bölgeye yönlendirildi. Kazada hasar oluşan gemiler Ahırkapı Demir Bölgesi'ne demirletildi. Kazaya ilişkin İstanbul Liman Bölge Başkanlığı tarafından soruşturma başlatıldı. Gemilerin seyir takip rotasında ise Üsküdar Paşalimanı Sahili'ne çarpmaya ramak kala geninin kurtarma römorkörleri tarafından önlendiği ortaya çıktı.
Facianın eşiğinden dönülen kaza sonrası Kanal İstanbul Projesi'nin İstanbul ve boğaz için hayati önemi bir kez daha ortaya çıkarken Uzak Yol Kapanı, Deniz Hukukçusu ve Deniz Emniyet Derneği Başkanı Cahit İstikbal, "Kazada daha çok insan hatası var gibi görünüyor. Gemiler pruva pruva yani burun buruna, gelince gemi kaptanların yanlış karar vermesi sonucu kıç taraftan sürtünüyor. Kaza, AYED 1 isimli canlı hayvan taşıyan gemi ile kuzeye giden BUNUN ACE isimli gemi karşı karşıya gelmesiyle gerçekleşiyor. BUNUN ACE adlı gemi, kazadan kaçınmak için iskeleye doğru dönüyor. Doğru olanı aslında yapıyor ancak iskeleye yakın geçtiği için panik olundu. Bu dönüş tabii ki ustalık gerektiren bir dönüş. Daha büyük bir facianın olmasının önüne geçiyor. AYED adlı gemi ise normalde iskeleye değil sancağa dönmesi gerekirken yanlış bir karar ya da dümen arızası nedeniyle iskeleye doğru dönünce kaza oluyor. İstanbul Liman Bölge Başkanlığı'nın soruşturmasında ise AYED isimli gemide herhangi bir teknik arıza olup olmadığı ya da yanlış karar tarafından olduğu belli olacak. Şunu söylemek gerekir ki İstanbul Boğazı'ndan günde 120 tane ağır yük gemisi geçiyor. Daha kötüsü olabilirdi. Sadece sürtme ile atlatıldı" dedi.