Şehirlererası yolcu taşıyan otobüslerin kış lastiği yerine kabak ve standartlara uygun olmayan kaplama lastik kullanması can kayıplarına neden oluyor. Kayseri ve Sivas'ta art arda yaşanan kazalar nedeniyle denetimlerin artırıldığı noktalardan biri de İstanbul Otogarı oldu. Otogarda lastikçilik yapan Zafer Çalışır, "Kış lastiğinin artık zorunlu olması sebebiyle gardaki otobüslerin yüzde 60'ı lastiklerini değiştirip bakımını yapmaya başladı. Ancak sorumsuz olanlar yine kaplama ya da kabak lastikle yola çıkmaya devam etti" dedi. 25 yıldır şoförlük yapan Ahmet C. ise "Tüm otobüs firmaları araçlarının bakımını yaptırmak zorunda. Sorumsuz olanlar yüzünden bizler suçlanıyoruz" diye konuştu.
39 OTOBÜSE CEZA
İstanbul Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü Otogar Trafik Büro Amirliği görevlileri, otobüsleri sıkı denetimden geçirdikten sonra geçişlerine izin verdi. Yetkililer; kamyon, çekici, tanker ve otobüs gibi araçların tahrikli dingilleri üzerindeki tüm lastiklerin kış lastiği olması gerektiğini belirtti. Bu lastiklerin üzerinde 'M+S' işareti olması gerekiyor. Lastiklerin kaplama yapılarak kullanılması halinde ise lastik omuzlarında M+S işareti olsa da sırt deseninin kış lastiğine uygun olması önem taşıyor. Kış lastiğinin zorunlu hale getirildiği aralık ayından bu yana 39 otobüse cezai işlem uygulandı. Tüm Otobüsçüler Federasyonu Genel Sekreteri Nusret Ertürk de "Bu sektör başıboş değil. Bizim araçlarımızın denetimi her otogar giriş ve çıkışında yapılıyor. Otobüsler trafik denetlemeden izin almadan yola çıkamaz. Çıksa dahi yolunun üzerindeki terminallerde durdurulur. Yollarda gizli buzlanma da oluyor. Karayolları 'biz tuzladık' deyip işin içinden çıkıyor. Sürücüleri ikaz edecek işaretler yok" dedi.