Hastal'da geçtiğimiz yıl çöken ve yenisi yapılan üst geçit otoyolun ortasına yapıldı. Otoyol arasında yapılan üst geçitten mezarlığa gitmek isteyenler hızla geçen araçların altında kalma tehlikesi geçirdiler.
Bariyerleri aşan vatandaşlar Hastal mezarlığına gitmeye çalışırken büyük tehlike atlatıyorlar. Tehlike yaşayan vatandaşlar mezarlığa gidip ölülerini ziyaret etmek için bu tehlikeli yolu geçmek zorunda kaldıklarını söylediler.
Hastal Kışlası önünde daha önce çöken Üst geçit tekrar yapılmıştı. Fakat İstanbul Havalimanına giden yol güzergahı düzenlenince Üst Geçit araçların vızır vızır geçtiği otoyolun tam ortasında kaldı. Yan yolun Askeri kışlasına sıfır derecede yapılması sonucu Üst geçitten gelen vatandaşlar Mezarlık ziyareti yapmak istediklerinde bariyerleri aşıp hızla geçen araçların altında kalmadan iki yolu geçmek zorunda kaldılar. Üst geçidin yolun tam ortasında kalmasından dolayı vatandaşların sadece otobüs duraklarına inip binmesi için kullanılır hale geldi. Yan tarafta bulunan mezarlıkla üstgeçidin bağlantısı kesildi. Göktürk tarafından gelen insanların yolun karşına geçmek istediklerinde üst geçidi kullanıp yine yolun ortasında kaldıkları dikkati çekti. Mezarlık ziyaretine gitmek isteyen vatandaşlar ise üst geçidin altındaki kaldırımdan ilerlediklerinde araçların kör noktadan geldiği istikamete ezilme tehlikesi geçirerek hemen yan yolla bariyerleri aşarak geçtikleri araçların çarpmasından kurtulduktan sonra diğer yola girip araçların arasından mezarlığa ulaştıkları görüldü.
Hasdal Mezarlığı'na giden üst geçitin yarattığı tehlike üzerine açıklama yapan "Hasdal yaya üst geçidi, Karayolları tarafından İstanbul Havalimanına giden ilave yan yolun yapılması üzerine yetersiz kalmış, özellikle Hasdal Mezarlığı'na yaya ulaşımı için yaya üst geçidinin yeniden yapılması veya ilave üst geçit yapılması zorunlu hale gelmiştir. Hasdal yaya üst geçidinin bulunduğu alan Karayolları sorumluluğunda olmasına rağmen, ilçe belediyelerinden ve vatandaşlardan gelen talepler üzerine İBB tarafından projelendirilmek ve gerekirse de yapılmak üzere girişimlerde bulunulmuştur" denildi.
Üst geçidin çökmesinin ardından Karayolları Genel Müdürlüğü'nün sadece yıkılan eski üst geçidin benzerini inşa ettiği belirtilen açıklamada, "Yan yoldan mezarlığa yaya erişimi için gerekli ilave üst geçit yapılmamıştır. Halihazırda yayaların mezarlık tarafında erişimi mümkün değildir Gelen talep ve şikayetler üzerine 02.02.2021 tarihinde Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü'ne bir yazı daha yazarak, yeniden imalatı yapılan üst geçidin çöken üst geçidin yerine tekrar yapıldığı ve vatandaşların yolun doğusunda yer alan mezarlık bölgesine erişimlerinin sağlanamadığı belirtilerek, yeniden yapılan üst geçidin mezarlık tarafına uzatılmasının sağlanması, Karayolları tarafından uygulanması mümkün değil ise yan yol projesine uygun olarak hazırlanmış (04.07.2019 tarihli) UTK kararına Karayollarının olumlu görüş vermesi halinde İBB tarafından projelendirileceği ifade edilmiştir" bilgileri yer aldı.
Açıklamada, "Şu anda Karayolları'ndan olumlu görüş beklenmekte olup, gelecek görüşe göre söz konusu ilave üst geçit Karayolları tarafından yapılmaması durumunda, Karayollarının uygun görüş vermesi halinde İBB tarafından projelendirilerek imalatı yapılabilecektir" denildi.