İstanbul'un 2 yakasını birleştirecek 3'üncü köprü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde çalışmalar 24 saat esasına göre devam ediyor. SABAH, Avrupa yakasında Garipçe şantiyesine girerek hummalı çalışmayı görüntüledi. Avrupa yakasında 4, Asya yakasında 3 tabliye köprüye yerleştirilmiş durumda. 2 yaka adım adım birbirine yaklaştırılırken, önümüzdeki ay köprüyü taşıyacak olan ana kablo yapımı için de kedi yolu inşa edilecek. 304 metreye ulaşan kulede ve otoyol kısmında da çalışmalar devam ediyor. Projede 700'ü mühendis olmak üzere 6 bin 500 kişi çalışıyor. Koreli ve Türk işçiler, tabliyelerin kaynak çalışmasını yaparken SABAH muhabiri de köprünün üstünde ilk yürüyüşü gerçekleştirdi.
SPORLA İŞE BAŞLIYORLAR
Garipçe şantiyesinde alınan üst düzey iş güvenliği önlemleri dikkat çekiyor. İşçiler baretleri ve emniyet kemerleri olmadan şantiye alanına girmiyor. Hemen her yerde iş güvenliğiyle ilgili uyarılar var. Şantiye girişinde, şirin bir ayı fotoğrafının altında 'Ben yollara çöp atmıyorum. Sen de atma' yazısı ilginç bir mesaj veriyor. İşçiler çalışmalarını sürdürürken bir ambulans da olası bir kaza durumuna karşın hazır bekletiliyor. Şantiyede Güney Koreli ve Türk işçiler uyum içinde çalışıyor. Güney Kore'de bir gelenek olan sporla işe başlama alışkanlığı kuralı burada da uygulanıyor. Sabah ve akşam saatlerinde vardiya değişimi sırasında, işçiler Güney Koreli ustabaşı kontrolünde spor yapıyor. Güney Koreli işçiler, bunun kendi ülkelerinde bir kural olduğunu, işe başlamadan önce vücutlarını esnetmek istediklerini söylüyor. Projede 150 Güney Koreli mühendis ve işçi görev yapıyor. Onlar için kendi ülkelerine özgü yemekler yapan Güney Koreli aşçılar da şantiyede çalışıyor. Her 2 yakada da kulelerdeki betonarme imalatlar tamamlanmış. İşçiler ve mühendisler, 304.5 metreye ulaşan kulelerde kedi yolu ve ana kablo yapımınıda kullanılacak iskeleyi hazırlıyorlar.
Köprüden araçların geçeceği çelik tabliyelerin Tuzla ve Altınova'daki tesislerde üretimi devam ediyor. Bir yandan da üretimi tamamlanan tabliyeler deniz yoluyla İstanbul Boğazı'na getiriliyor ve köprüye monte ediliyor. En ince detayların düşünüldüğü tabliye montajı birkaç gün sürüyor. Hava koşullarının uygun olduğu zamanlarda yapılan montaj çalışması için rüzgârın hızı dahi hesaba katılıyor. Şu ana kadar Avrupa yakasında 4, Asya yakasında ise 3 olmak üzere 7 tabliye köprüye yerleştirildi. Her 2 yakada eşzamanlı olarak konulan tabliyeler, 2 kıtanın tam ortasında birleşecek.