İçişleri Bakanlığınca yerli ve milli yazılım imkânlarıyla geliştirilen ve sıhhi imdat, polis, jandarma, orman yangını, sahil güvenlik ve AFAD'ın acil çağrı hatlarının tek bir numara 112'de birleştiren 112 Acil Çağrı Merkezleri, 81 ilde hizmet veriyor. 7 gün 24 saat esasına göre çalışan acil çağrı merkezlerinde bu yılın 7 aylık döneminde toplam 59 milyon 107 bin 410 çağrı karşılandı. Bu çağrıların 40 milyon 748 bin 69'unu asılsız çağrılar oluştururken asıllı çağrı miktarı ise bu süreçte 18 milyon 359 bin 341 olarak kaydedildi. 112 Acil Çağrı Merkezlerinde işitme ve dil-konuşma engelli bireylerin acil yardım çağrıları, Engelsiz 112 hizmeti ile karşılanıyor. Engelsiz 112 hizmeti kapsamında yılbaşından bugüne kadar 1600 vatandaşa görüntülü işaret dili hizmeti sunuldu.
ARAÇ İÇİNDEKİ ACİL DURUMU E-CALL BİLDİRİYOR
ARAÇ içi otomatik acil durum çağrısı sistemi olarak tanımlanan e-call sistemi, olası trafik kazası durumunda, kazazedelerin bilinci kapalı bile olsa otomatik olarak 112'yi arıyor. 01 Ocak-25 Temmuz arasında e-call sistemiyle, 112 Acil Çağrı merkezlerinde 44 bin 305 acil duruma anında müdahale edildi.