Takvimler 2013'ü gösterdiğinde oyun tarihinin klasiklerinden biri olarak gösterilen The Last of Us piyasaya sürüldü. PlayStation 3'ün son döneminde konsolun gücünü sonuna kadar kullanan yapım, senaryosu, karakterleri, oynanışı, müzikleri, grafikleri aslında bütünüyle oldukça sevildi. Joel ve Ellie'nin hikayesi soru işaretleriyle bitti ve devamında ne olduğu merak ediliyordu. 7 yıllık bir aradan sonra The Last of Us Part II geldi. Lafı daha fazla uzatmadan uzun zamandır beklenen oyuna yakından bakalım.
Yapay zekanın geliştirildiği gerçekten kendini belli ediyor. Enfeksiyonlularda bahsettiğimiz gibi yapılan saldırılar, yönlendirmeler değiştirilmiş. Mesela WLF'den bir ekibe rastladınız diyelim. Aralarından bir kişiyi gizlice aşağı indirdiniz. Ekibin diğer üyeleri, öldürülen kişiyi bulunca tepki verip, alarm duruma geçiyor. Ekipteki herkes sizi bulmak için ayrı bir noktaya bakıyor, ancak birbirlerini kaybetmemek ve iletişimde olmak için de bir takip mesafesi bırakıyorlar. Tabii ki bu bir örnek, başka taktikler de deniyorlar. Bu tarz durumlar oyuncuyu zor durumda bırakıyor ve oynanış zevkini yükseltiyor. İlk oyunda ne yazık ki yapay zeka iyi değildi.
YANINIZDA BAŞKA KARAKTERLER DE VAR
Oyun boyunca yanınızda başka karakterler oluyor. Bu karakterler çok nadir zamanlarda başına buyruk davranabiliyor. Mesela bir keresinde otların arasında gizlenmiş şekilde dururken, yanımızdaki karakter ise hiç bir şey yok gibi ayakta duruyordu.
OYNANIŞ MEKANİKLERİ
Oynanışa gelecek olursak, oyunun temel dinamikleri ilk oyunla benzer. İsterseniz gizlenip teker teker düşmanları indirebilir, isterseniz direkt çatışmaya girebilir veya düşmanla hiç uğraşmadan sessiz ve gizli biçimde ilerleyebilirsiniz. Bu tamamen oyuncuya bırakılmış. En başta bahsettiğimiz geniş dinamikler her noktada kendini gösteriyor. Yine örnek verecek olursak, sadece bir yıkıntının veya belirli bir siperliğin arkasına gizlenmek zorunda değilsiniz. Uzun otlar arasında eğilip gizlenebiliyorsunuz, daha kısa otlar olduğunda ise yere yatıp gizlenmeniz gerekiyor. Açıkçası oyun boyunca dinamikler çeşitleniyor.
The Last of Us Part II temelinde çizgisel bir ilerleyiş sunuyor. Fakat bunu yaparken oyuncuya keşfedilecek alanlar bırakıyor. Mesela oyunun ilk kısımlarında Seattle'da keşfedilecek birkaç nokta bulunuyor. Elinizde harita ile araştırma yapıyorsunuz. Bu belirttiğimiz yerlerin bazılarının kendisine ait ufak çaplı bir hikayesi var. Mesela yıkılmakta olan banka binasına gittiğinizde orada aslında neler yaşandığını bulduğunuz notlardan öğrenebilirsiniz. İlginç olaylar karşınıza çıkabiliyor. Açıkçası bu tarz keşfedilmeye yönelik noktalar tam tadında bırakılmış.
TÜM GELİŞTİRİLMELER AÇILMIYOR
Oyunda silahlar geliştiriliyor, Ellie yeni yetenekler kazanıyor. Yetenekler, bulduğunuz dergi veya kitapla açılıyor. Bu kitaplar senaryo gereği veya etrafı keşfederken karşınıza çıkıyor. Silahlar ise belirli noktalarda atış gücü, mermi kapasitesi vs... şeklinde geliştirilebiliyor. Fakat oyun sonunda tüm yetenekler açılmıyor veya silahların hepsi geliştirilmiyor. Burada geliştirmeler, tamamen oyun stiline bırakılmış. Gizliliğe önem veren veya ateş gücü yüksek bir stile göre geliştirmeler yapılabilir.
Artılar
+Grafikler ve sesler
+Gerilimli ve yüksek tempolu atmosfer
+Türkçe seslendirme
+Detay manyağı bir oyun olmuş
+Oynanış dinamikleri
Eksiler
-Eğer ilk oyunun hikayesini çok sevdiyseniz, bu oyunun hikayesi sizin için bekleneni veremeyebilir