Dünya çapında 500'e yakın otomobil üreticisi ve AR-GE takımını bir araya getiren JMS, kapılarını önce basına açarken, 28 Ekim'de genel ziyaretçileri kabul edecek.
Dünya çapında 500'e yakın otomobil üreticisi ve AR-GE takımını bir araya getiren JMS, kapılarını önce basına açarken, 28 Ekim'de genel ziyaretçileri kabul edecek.
1 milyon ziyaretçi hedefi konulan fuarda, Mercedes-Benz ve BMW dahil 19 yabancı firma yer alacak. Stant açacak yaklaşık 100 "start-up" şirket, katılımcı firmalar ile görüşecek.
Yeniden markalandırıldı
Önceleri "Tokyo Auto Show" olarak bilinen ve artık "Japan Mobility Show" şeklinde yeniden markalandırılan teknoloji etkinliği, elektrifikasyon ve yeni yazılım piyasasında küresel rekabete hız kazandıracak.
1991'de 2 milyon kişinin gezdiği fuarın 2017'de ziyaretçi sayısı 770 bine gerilemiş, 2019'da ise 1,3 milyona yükselmişti. 1990'larda yaklaşık 300 firmanın katıldığı fuara 2019'da 192 firma iştirak etmişti.
Yıllar geçtikçe fuara ilginin istikrarsızlığı ile fiziksel etkinlikler ve satış deneyimlerinin dijitalleşmesi nedeniyle JMS organizatörleri, geleneksel otomobil tanıtımının yanı sıra ulaşımın geleceği, uçan araçlar, tek kişilik otomobiller ve yazılım temelli altyapıya odaklandı.
Fuar Komitesi Başkanı Nagata Jun, katılımcı firmaların, Japonya'nın küresel rekabet gücünün Çin ve ABD'ye kıyasla azaldığını düşündüğünü belirterek "Mobilitedeki potansiyel, büyümenin motoru olarak görülüyor." dedi.