Marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'ın araştırması dünyanın en değerli futbol kulübünün 2018'de de değişmediğini gösterdi: Manchester United...
Geçen yılki listede ilk sırada yer alan Manchester United, 1 milyar 733 milyon $'lık marka değerini yüzde 9 artışla 1 milyar 895 milyon $'a yükselterek unvanını korudu. Şampiyonlar Ligi finalistlerinden Real Madrid 1 milyar 573 milyon $'lık marka değeriyle ikinci, La Liga'da şampiyonluğu garantileyen Barcelona da 1 milyar 511 milyon $ ile üçüncü oldu. En değerli 10 kulübün 6'sını İngiliz takımları oluşturdu. İlk 10'da iki İspanyol, birer Fransız ve Alman takımı yer aldı. Futbol kulüplerinin marka değerleri arasında en büyük değer artış oranını kaydeden kulüp,
yüzde 140'lık yükselişle RasenBallsport Leipzig olurken, kulübün marka değeri 347 milyon dolara yükseldi.
BİR GÖRÜŞ
PETER KENYON (M. United Eski CEO'su)
Saha dışı başarı sahada başlar
Başlangıç olarak her kulübün kendine has bir yapısı olduğunu görmek lazım. Şimdi 'marka' diyorlar ama ben DNA diyorum. Manchester United'da göreve geldiğimde 1967 Şampiyon Kulüpler Kupası kazanmış, geçmişi başarılı bir kulüp vardı ama gelirleri kısıtlıydı. Önce kulübü şirketleştirerek işe başladık ve baştan aşağı yeniden yapılandırdık. Sponsor olarak çok sadık bir partnerimiz vardı; Sharp. Fakat bize yılda sadece 2 milyon dolar veriyorlardı. Sir Alex Ferguson'un '92 sınıfı' dediğimiz altyapımızdan gelen özel oyuncularla elde ettiği başarı bugünlerin önünü açan en özel olaydır. Altı çok iyi oyuncu… Beckham onlardan biriydi. Diğer herkesten farklı pozisyon aldık. Armamızı değiştirdik ve yasal haklarını aldık. Elde ettiğimiz geliri doğrudan stat ve takıma yatırdık. Takım başarılı olamazsa marka büyüyemez. Saha dışı başarı da sahada başlar. Çin'e ilk giden kulüp bu yüzden biz olabildik. Bu fırsatı değerlendirip, global düzeyde gelir kazanmayı başardık.