Rihanna'dan Jennifer Lopez'e aklınıza gelecek tüm ünlü isimler, kendi kozmetik markalarını kuruyor, fanlarına güzellik sırlarını pazarlıyorlar. Son zamanlarda yerli ünlülerimiz de benzer yatırımlar yapmaya başladı. Saç bakım ürününden makyaj malzemesine kadar geniş bir yelpazede ürünler sunuyorlar.
Bizim ülke topraklarımızda bu işe ilk girenlerden biri de bronzluğuyla dikkat çeken Eda Taşpınar'dı. Çok doğru zamanda, doğru hamle ile çıkardığı güneş ürünleri peynir ekmek gibi sattı. Ancak son günlerde iş öyle bir rayından çıktı ki... Güven vermeyen, güzellik bakım mevzularında hiçbir iddiası olmayan ünlüler de kendi kozmetik ürünlerini çıkarmaya başladı. Bizim memleket insanı o ürünleri de alır şüphesiz; merdiven altında mı üretiliyor, cilde ne tür zararı var araştırmadan kullanır.
Tabii bu yüzden dünyanın lider kozmetik markaları kan ağlıyor. Yıllarca laboratuvar ortamında yüzlerce testten geçerek çıkardıkları ürünlere, birkaç ayda üretilen bu markalar rakip oluyor. Ancak sabırlı olalım bu işin de sonu geliyor. Çünkü bir şey çığırından çıktığı an bilin ki sektör gerçek olana doğru yönelmeye başlayacaktır.
Yeni sosyalleşme platformu
SESLİ SOHBET ODALARI
Pandeminin hayatımıza kazandırdığı yeni sosyalleşme platformu Clubhouse'u Youtuber Merve Özkaynak sayesinde keşfettim. Bana gönderdiği davetiye ile uygulamaya girdim. Kafanıza göre akıllı telefonunuza indirip kullanamıyorsunuz. Bu uygulamada görüntülü ya da yazılı bir sohbet odası yok, burası tamamen sesli sohbet odalarının yer aldığı bir platform.
Her gün belirli saatlerde belli konu başlıkları ile açılan odalar var, ister dinleyici olabiliyorsunuz, ister konuşmacı. Girdiğim odalarda Enes Batur, Reynmen, Berkcan Güven gibi dijital dünyanın kahramanları vardı, Youtube ve müzik dünyası üzerine sohbet ediyorlardı. İş dünyasından genç girişimcilerin, yatırımcıların, öğrencilerin, beyaz yakalıların da yer aldığı sohbet odaları var. Bir dönemler Mirc vardı hani, odalarda yüzlerce insan sohbet ederdi, işte o yazılı sohbet odalarının sesli versiyonu. Düşünün ki bir konferans salonundasınız... Yararlı bilgilerin de işlendiği bu sohbet odalarında günde 8-10 saatini harcayanlar var.
Şöhretini en iyi yöneten isim Gülben Ergen
Sanatçı Gülben Ergen'in PR stratejilerine hayranım! Dinamik, her mecrayı takip edip kendi içeriğini yaratan bir isim. Bir bakıyorsunuz Youtube'da bir makyaj kanalında, bir bakıyorsunuz videosuyla Tiktok'da. Gecenin bir yarısı Instagram canlı yayınlarında kahkahası yükseliyor. O dönemin şöhretleri gibi köşesinde oturup ego balonunda yaşamıyor. İletişim stratejileri konusunda Gülben ders niteliğinde işler çıkarıyor. Helal olsun!