Türkiye'de bir ilk yaşanacak
30 yıllık deneyimi ile Türk tekstil ve modasının önemli temsilcilerinden Gizia, Türkiye'de bir ilke imza atıyor. Gizia'nın multibrand konsept mağazası Gizia Gate, 28 Türk moda tasarımcısını ilk kez aynı çatı altında buluşturuyor.
Gizia Gate, Nişantaşı Abdi İpekçi Caddesi'ndeki bin 500 metrekarelik iki katlı mağazasında; Türk moda tasarımcılarının özel koleksiyonlarını uluslararası bir mağaza hizmetiyle satışa sunacak. Gizia Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Kutlu'nun vizyoner bakış açısıyla Türkiye'ye kazandırdığı bu proje; Türk tasarımını ve tasarımcılarını uluslararası arenada farklı bir boyuta taşımayı hedefliyor.
NİŞANTAŞI RENKLENECEK
Ceyda Balaban'ın kreatif direktörlüğünde hayata geçen proje kapsamında; Türk tasarımcısı dendiğinde akla gelen hemen hemen tüm isimler var. Arzu Kaprol, Aslı Filinta, Bahar Korçan, Belma Özdemir, Deniz Berdan, Ece Sözen, Ela Köseoğlu, Erkan Demiroğlu, Evren Kayar, Gamze Saraçoğlu, Gülçin Çengel, Mehry Mu-Güneş Mutlu, Hakan Yıldırım, Lug Von Siga-Gül Ağış, Maid In Love-Hande Çokrak, Mehtap Elaidi, Niyo Çanta-Niyazi Erdoğan, Özgür Masur, Özlem Ahıakın, Özlem Kaya, Seden Kışlalı, Simay Bülbül, Tuvana Büyükçınar Demir, Yael Morel ve Zeynep Tosun'un da aralarında bulunduğu birçok tasarımcı, koleksiyonlarını Türkiye'nin ilk tasarımcılara özel multibrand konsept mağazasında tüketicilerle buluşturacak.
Projenin gelişimini ilk ağızdan öğrenmek için İsmail Kutlu ile görüştüm...
Kendisinin duyduğu heyecan hemen hissediliyor.
Tabii hiç kolay değil; taa 2009 yılından beri hayata geçirmek istediği projenin açılışına günler kalmış.
Kendisinden biraz bilgi alıyorum...
Kutlu, görüşmelere ilk Hakan Yıldırım, Arzu Kaprol ve Gamze Saraçoğlu gibi büyük isimlerle başlamış. Hepsinden "Projede yer alırız" cevabı geldikten sonra tavsiye edilen tasarımcılarla birlikte toplam 28 kişilik listeye ulaşılmış.
Açılış için kesin bir tarih belirlenmedi ama Ağustos sonu ya da Eylül başında gerçekleşecek.
İlk sezon, tasarımcıların mevcut koleksiyonları satışta olacak ama ileride özel koleksiyonların yapılması da söz konusu...
Projenin ana amacı; tasarımcıların kazanç sağlaması. Şu ana kadar birçok farklı sebepten dolayı oluşan tasarımcı ile yatırımcı arasındaki güvensizlik duvarı yıkılmak isteniyor. Sanılanın aksine Türk tasarımcılarının maddi gücü yok! Kutlu bu projesiyle; tasarımcılara kazanç sağlanacağını, kazanç sağlayan tasarımcının da hissettiği güçle hayal gücünü daha verimli kullanacağına inanıyor.
Satışın yüzde 60'ı tasarımcıya, yüzde 40'ı mağazaya ait olacak.
Mağaza ilk olarak lüks alışverişin kalbi olan Nişantaşı'nda açılacak ama devamı gelecek. Birkaç sene içinde Anadolu yakasının yanısıra Bursa, İzmir ve Ankara'da açılması planlanıyor.
'Yurt dışındaki Türk tasarımcılarına ulaşamıyorum' şikayetleri bu projeyle son bulacak. Satın almacıların tek bir adreste, en önemli tasarımcılarla buluşabilmesi ve tasarımcıyla yüz yüze irtibata geçebilmesi Kutlu'nun en önem verdiği hedeflerinden biri...
İNŞAAT ALANINDA ÇEKİM
Mağaza tam anlamıyla VIP hizmet anlayışıyla işleyecek. Müşterinin kendisini rahat hissetmesine önem veriliyor.
Projeye yeni isimler, yeni yetenekler dahil olabilir. Beklenen kazanç sağlanmasa da mevcut tasarımcılara en az üç-dört sezon şans verilecek.
Belirli zaman aralığında her tasarımcı için özel davetler düzenlenecek. Özellikle İstanbul Moda Haftası süresince yaşanan heyecana düzenlenecek davetlerle ortak olunacak.
Her sene sonu mağaza kendi kazancının yüzde 5'ini seçtiği bir sosyal sorumluluk projesine aktaracak.
Tasarımcılar, projenin tanıtımı için mağazanın inşaatında gerçekleştirilen fotoğraf çekiminde Nihat Odabaşı'nın objektifine hep birlikte poz verdi. Türkiye'nin en beğenilen tasarımcıları; fotoğraf çekiminde, baret, balyoz, testere, matkap, el arabası ile eğlenceli anlar yaşadılar.