'Blockchain 101' kitabının yazarlarından Ahmet Usta, dün şöyle bir tweet attı: 'Bugün Mobil Pazarlama Konferansı'na katıldım. Bir arkadaş ile 'ortam dinlemesine dayalı' reklamları konuştuk.
Akabinde BMW bayisi olan bir başka dostum, 'Gel senin arabayı yenileyelim' dedi, muhabbetini yaptık. Bu akşam Instagram akışım, bu reklamlarla dolu.' Usta'nın fotoğraflarını paylaştığı Instagram akışına düşen reklamların hepsi otomobil markalarına aitti.
MİKROFON İZNİ
Benzer deneyimleri çoğumuz yaşıyoruz.
Denemesi bedava; sessiz bir ortamda, internetiniz açıkken kendi kendinize 'Yeni bir tablet ve televizyon alacağım' deyin. Hemen değil ama belli bir süre sonra Facebook, Instagram ya da Twitter'ınızda bahsettiğiniz ürünlerin reklamını göreceksiniz. Çünkü cep telefonlarımızdaki WhatsApp, Facebook, Twitter, Google, iTunes ve Instagram gibi birçok uygulama kendi verdiğimiz izinlerle bizi takip ediyor.
Telefonda verdiğimiz mikrofon izinleri sayesinde dinleniyoruz.
BIG BROTHER!
Televizyonlardaki mikrofondan da ortam dinlemesi yapılıyor.
Hatta bu durumu müşterilerine açıkça belirten Samsung gibi büyük bir marka bile var.
Asıl soru, ortam dinlemenin sadece reklam amaçlı mı kullanıldığı...
Yoksa 'Big Brother' (Büyük Birader) her adımımızı izliyor mu?